Only Friends Utrecht gaat van start

De activiteiten en goede werk van Only Friends gaan niet ongemerkt voorbij. Ook Utrecht is onder de indruk en gaat beginnen!

Een aantal maanden geleden kregen we bezoek van een lieve medewerkster, Karin, van revalidatiecentrum de Hoogstraat in Utrecht. Karin wilde wel eens meer weten van Only Friends, keek vervolgens haar ogen uit en werd heel erg enthousiast. Karin is "van het doen" en ging met veel energie aan de slag in Utrecht met als resultaat dat Only Friends Utrecht is opgericht en a.s. zaterdag gaat beginnen met sporten voor kinderen met een beperking. Hoe ontzettend gaaf is dat!? We hebben er een zusje bij!!

Met ons, Only Friends Amsterdam, zijn afspraken gemaakt over visie, missie, uitstraling e.d. en dat heeft o.a. geleid tot een mooi logo dat veel overeenkomsten vertoond met die van ons.

Logo Only Friends Utrecht
Logo Only Friends Utrecht

Wij wensen alvast de collegae in utrecht veel succes en plezier. En...we zullen zaterdag bij de start aanwezig zijn!

Voor meer informatie over de Hoogstraat; kijk op bijgaand filmpje

 


Dam tot Dam levert dankzij Meyn €15.000 op voor Only Friends

De Dam tot Dam-loop is over de jaren heen uitgegroeid tot een giga sportevenement waaraan ook goede doelen zijn gekoppeld zoals Only Friends.

dam-damloop-binnen-twee-uur-uitverkochtDe Dam tot Dam-loop was sinds het ontstaan een hardloopwedstrijd over 10 engelse mijlen (16 km) vanaf de Dam in Amsterdam tot aan de Dam in Zaandam. Inmiddels is de Dam tot Dam-loop veel meer dan dat; los van de 45.000 hardlopers over de 16 km, kan er nu ook gewandeld, gefietst en meegedaan worden in zogeheten kids-runs. En ook nog de avond tevoren in de Dam tot Dam by Night. In totaal deden er 88.000 mensen mee aan wat, volgens zeggen, het grootste publieke sport event is ter wereld.

Het mooie bedrijf Meyn uit Oostzaan doet jaarlijks mee met haar medewerkers aan de Dam tot Dam-activiteiten. Ruim 300 medewerkers trokken de hardloop-, wandel- en racefietsschoenen aan en hadden dit jaar Only Friends als goede doel gekozen. Aan het einde van de middag mocht onze Dennis (Gebbink) dan ook in de uitermate gezellige feesttent op het terrein van Meyn een cheque in ontvangst nemen. Blij verrast zag hij dat er maar liefst €15.000 was opgehaald voor Only Friends.

Geweldige cheque van Meyn voor Only Friends
Geweldige cheque van Meyn voor Only Friends

Langs deze weg willen we dan ook alle medewerkers van Meyn dank zeggen voor dit geweldige bedrag en resultaat!


Meyn helpt Only Friends bij Dam tot Dam-loop

Meyn (Poultry Processing Solutions) is een schitterend bedrijf om de hoek bij Only Friends in Oostzaan.

Onze Stijn in actie
Onze Stijn in actie

Meyn is een wereldwijd (in 100 landen) opererend bedrijf met een marktaandeel van maar liefst 40% en is leverancier van pluimvee-verwerkingsoplossingen. Zij hebben tevens Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoog in het vaandel staan; zowel met hun producten en diensten maar ook met het steunen van goede doelen.

Zo is Only Friends het goede doel van Meyn a.s. weekend bij de diverse activiteiten (meer dan alleen hardlopen) van de Dam tot Dam-loop 2016. Dat vinden wij natuurlijk SUPER! Kom alvast in de goede sfeer door te kijken naar het mooie filmpje met o.a. onze Stijn.

 

 

 

 

 


Only Friends bij start van September Sportmaand

In een eerder artikel schreven we al dat ABN|AMRO september heeft uitgeroepen tot Sportmaand en met 700 vrijwilligers het land in trekt.

De kick off (zo heet dat zo mooi) was in het Hoofdkantoor van ABN|AMRO aan de Zuid-as in Amsterdam. In een schitterende zaal kwamen honderden mensen bijeen om de start mee te maken die bestond uit presentaties van Erben Wennemars, Ronald de Boer en onze eigen Dennis (Gebbink).

Dennis in full swing
Dennis in full swing

Erben praatte op zijn eigen, leuke en originele manier ook de presentaties aan elkaar en Ronald vertelde op een nuchtere, humoristische West-Friese manier over zijn carrière. Niets ten nadele van deze topsporters (en chapeau voor wat ze bereikt hebben in hun carrière!) maar de zaal werd vooral stil en luisterde ademloos naar het verhaal van Dennis over Only Friends. Een verhaal dat keer op keer enorm aanspreekt, mensen ontroert en diepe indruk maakt.

5 toppers op een rij
5 toppers op een rij

Dat bleek wel uit de dankwoorden van Erben naar Dennis toe en de enorme knuffel die hij van Ronald kreeg. Deze topsporters hadden goed in de gaten dat Dennis een topprestatie geleverd heeft en nog dagelijks levert. Laten we dus trots zijn op onze Dennis en ons aller Only Friends! Op naar het 100-jarig bestaan!

 


Only Friends bij Sportgala

De kijkers van de commerciële zender FOX hebben het reeds gezien of kunnen zien in de herhaling. Only Friends was aanwezig op het Sportgala voor Voetballer van het Jaar! Wauw, cool hè?

SportgalaHet Sportgala voor Voetballer van het Jaar is één van de grotere sportgala's in Nederland en worden de beste voetballers van het afgelopen seizoen in de zogeheten "spotlights" gezet en ontvangen zij prijzen.

Dit jaar was het welhaast de "Vincent Janssen-avond" want deze topvoetballer die 2 jaar geleden nog bij Almere City speelde (alwaar Roy Gebbink, de broer van, teammanager is) en via AZ inmiddels bij topclub Tottenham Hotspurs voetbalt, ontving diverse prijzen en stond volop in de schijnwerpers en vaak op het podium.

Een hele mooie en leuke bijkomstigheid is dat Vincent ambassadeur van Only Friends is en als verrassing voor Vincent kwam onze Dennis met zoonlief Myron en diverse kids van onze club het podium op. Vincent was  blij verrast, legde uit aan het publiek en kijkend Nederland waarom hij ambassadeur was geworden van Only Friends. Daarna kwamen onze Dennis en Myron nog aan het woord en kregen onze sporters een daverend applaus van de zaal met daarin tal van topvoetballers, hun managers en trainers. Weer een mooie mijlpaal in de geschiedenis van Only Friends.

Helaas hebben we nog geen goede bewegende beelden maar de bijgaande foto zegt ook al heel veel.


Waterlandrun succesvol en opbrengst voor Only Friends

Op zaterdag 3 september jl, werd de 3e editie van de Waterlandrun gehouden. Wat een drukte en wat een gezelligheid!

Inmiddels al weer voor de 3e keer werd de Waterlandrun gelopen/gerend. Maar liefst 600 deelnemers verschenen aan de start vanaf het Waterlandplein in 4 verschillende categorieën. Er was een kidsrun en daarnaast kon men mee lopen over 5, 6.5 en 10 km. Hoe leuk is dat!

Startschot voor één van de races door onze Dennis
Startschot voor één van de races door onze Dennis

Vol enthousiasme en energie ging men van start en onze eigen Dennis (Gebbink) mocht het startschot geven voor één van de races. Aan het einde van alle activiteiten ontving Dennis een geweldige cheque van €3.000,00 uit handen van Saskia Groenwoud (bestuurslid Stadsdeelraad Noord met o.a. de portefeuilles sport en jeugdwelzijn) voor Only Friends.

Saskia Groenwoud overhandigt de cheque
Saskia Groenwoud overhandigt de cheque

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kijk hieronder naar het filmpje voor mooie sfeerbeelden.

https://www.facebook.com/waterlandrun/videos/1765290480397927/


ABN|AMRO en Only Friends openen de Beurs

ABN|AMRO en Only Friends. Het hoeft eigenlijk al geen uitleg en betoog meer! Vrienden voor het leven.

Al weer vele jaren koesteren ABN|AMRO en Only Friends een mooie en warme relatie met elkaar. Dit komt in vele dingen tot uiting en zo luiden we ook regelmatig de gong met elkaar. De gong, van de beurs van Amsterdam (de oudste handelsbeurs ter wereld), wordt iedere ochtend geluid om officieel de beurs te openen en gaat de handel van start.

Dit keer stond het openen van de beurs in het teken van de start September Sportmaand. In totaal trekt ABN|AMRO met 700 vrijwilligers het land in om te gaan sporten bij en met tal van organisaties en clubs zoals die van ons.

Ernst Boekhorst en Myron Gebbink
Ernst Boekhorst en Myron Gebbink

De gong werd met een subtiele slag en mooie galm geopend door Ernst Boekhorst (ABN|AMRO Foundation) en Myron Gebbink (Only Friends).


Only Friends bij Special Olympics

Inmiddels al weer een tijdje geleden maar nog steeds fris in het geheugen van de deelnemers van Only Friends; de Special Olympics.

De Special Olympics startten op 1 juli met een openingscermonie in het Goffertstadion (het stadion van de voetbalclub NEC), waarna in het weekeinde (2-3 juli) de 2400 sporters op verschillende lokaties in de Nijmegen, Wijchen en Groesbeek hebben gesport.

Hieronder volgt een kleurrijk verslag van één van onze fantastische vrijwilligers.

"Op vrijdag 1 juli was het dan zover: wij gaan met z'n 15en vanuit de handbal naar Nijmegen. Ook de voetbal. atletiek, cycling van Only Friends gingen mee. Iedereen had er zin in. De opening was geweldig. Met als verrassing Frans Bauer. Het was alleen jammer dat het regende maar dat heeft de pret niet gedrukt.
Eenmaal terug in het Olympisch dorp had iedereen toch nog honger. Dan bestel je toch gewoon 35 pizza's Die waren op voor dat je er erg in had.

 

Spanning langs de kant bij de wedstrijden
Spanning langs de kant bij de wedstrijden

Zaterdag 2 juli gingen we met de bus naar Groesbeek daar werden de handbalwedstrijden gehouden. We wonnen en verloren maar de spanning was er niet minder om. De zaterdag wordt gebruikt om te kijken wie voor ons de beste tegenstanders zijn.
Terug in het dorp heeft iedereen gedoucht en zich op gefrist om na het eten naar het feest te gaan.
En gefeest heeft iedereen Er werd gedanst en gedronken.
Toch op tijd naar bed want de zondag was belangrijk.
Nadat iedereen zijn spullen had gepakt en na een goed ontbijt gingen we weer op weg naar Groesbeek. We waren ingedeeld in een poule met Baarn en SEW. We wonnen 3 wedstrijden na een hele leuke partij handbal. De laatste wedstrijd moesten we winnen want we stonden met punten gelijk met SEW.
Na een zeer spannende wedstrijd met sidderende momenten wonnen we deze wedstrijd.
Nu maar wachten op de prijsuitreiking. Het lange wachten werd beloond. We hadden GOUD!!

En dan...GOUD!!
En dan...GOUD!!

Het was een gezellig en druk weekend. Op naar 2018 in de Achterhoek. We dromen ervan dat misschien een aantal van onze Friends in 2017 naar Oostenrijk gaan voor de Wintergames."


Scheidsrechter Kees van Only friends in de Telegraaf

Kees Louwaard, onze trouwe scheidsrechter bij vele wedstrijden van Only Friends, stond centraal in een mooi artikel van de week in de Telegraaf. Hoe leuk is dat?

We kunnen nu van alles schrijven maar veel leuker is om het artikel zelf te lezen en om die reden plaatsen we het hieronder. Wel willen we langs deze weg Kees bedanken voor alle jaren trouwe dienst, hopen dat hij nog lang door gaat en feliciteren hem ook nog met zijn 73e (wat je niet aan hem af ziet) verjaardag! Chapeau!

Klik op het artikel om het te vergroten.

Klik om te vergroten

 


Barrelchallenge voor Only Friends

Twee toppers (Ri-Yun en Jessica) hebben meegedaan aan de Barrelchallenge en en passant nog geld opgehaald voor Only Friends. Thanks meiden en top dat jullie als enige damesteam hebben meegedaan.

Jessica en Ri-Yun
Ri en Jess

Hieronder volgt een kort verslag van de dames en een link naar hun FB-pagina waarop nog veel meer te lezen valt!

Wat een bijzondere en hilarische week hebben wij achter de rug. The Barrelchallenge, iets wat al een lange tijd op ons verlanglijstje stond. Een challenge waar je met een barrel (auto van voor 1999) een bijzondere route moet afleggen en tussendoor gekke opdrachten mag uitvoeren.

Wat waren wij kapot na een week. Iedere nacht gemiddeld 4 uur slaap, 9 uur in de auto en iedere dag tentje opzetten en weer afbreken. Maar we hadden het niet willen missen.

Als enige damesteam stonden wij aan de start met onze Only Friends barrel. Onze Volvo V70 stond gepoetst en strak in de stickers met een netjes ingeladen inhoud. We gingen dit doen! Niet alleen voor ons zelf maar ook voor Only Friends.Ri en Jess

We hebben in 6 dagen door Duitsland, Tsjechië, Polen, Hongarije, Kroatië, Slovenië, Italië en Oostenrijk gereden. En niet gewoon over de snelweg maar juist over bijzondere wegen. Iedere nacht hebben wij in een tentje overnacht tussen de 180 mannen die ook meededen aan deze bijzondere rally.

Als ik onze reis moet omschrijven dan kan ik alleen maar zeggen: een bijzondere reis, waar we zo veel moois hebben gezien qua landschap, vriendschappen hebben gesloten en verschrikkelijk veel gelachen hebben.

Wij hebben een onvergetelijke week gehad en wij hopen met onze donatie dat we ook een beetje kunnen bedragen om deze topclub te laten voortbestaan.Barrel Challenge

En willen jullie onze uitgebreide ervaring lezen verwijzen wij naar onze facebook pagina: Barrelchallenge Team Only Friends.


Privacy Preference Center