Only Friends in de media
3 maart 2017Nieuwsbericht,Voorpagina
Only Friends heeft de laatste tijd niet te klagen over belangstelling van de media en dat doen we dan ook niet.
Op zondag 12 februari keken maar liefst 2.5 miljoen mensen naar de TV-Show van Ivo Niehe, waarin hij aandacht besteedde aan Only Friends, ons mooie sportcentrum Friendship Sports Centre en natuurlijk onze oprichter Dennis (Gebbink) en zijn gezin. Mooie beelden wisselden elkaar af en de fantastische woorden van onze burgermeester, de heer vd Laan, en Humberto Tan (wie kent hem niet) waren hartverwarmend. Heb je de uitzending gemist druk dan op de volgende link TV-show uitzending gemist.
Daags erna kwam een filmploeg van AT-5 ons bezoeken en werden onze Dennis en Etienne (Spee), directeur van het Friendship Sports Centre, geïnterviewd en werd in de uiteindelijk uitzending op AT-5 nogmaals het warme pleidooi van onze burgermeester voor ondersteuning van Only Friends en het Friendship Sports Centre herhaald. Hoe cool is dat! Ook deze uitzending kan je nog een keer bekijken door op de volgende link AT-5 te drukken.
Hartverwarmend zijn ook de vele reacties, aanbiedingen voor sponsoring, aanmeldingen voor leden etc geweest in alle dagen en zelfs weken na de uitzendingen. Daar zijn wij een ieder heel dankbaar voor en wil je ook ondersteunen mail dan naar info@onlyfriends.nl
Tot slot werden van de week Dennis en zoon Myron (Gebbink) nog geïnterviewd bij NH Lunchroom van NHnieuws.nl en ook dit interview kan je, dit keer, beluisteren door op de volgende link NH Lunchroom te drukken.
Langs deze weg willen we alle media en in het bijzonder Ivo Niehe bedanken voor de aandacht die zij besteed hebben aan ons aller Only Friends.
Deaf Friends Day 2017
20 februari 2017Nieuwsbericht,Voorpagina
Deaf Friends Day

Op zondag 26 maart organiseren de KNDSB (Koninklijke Nederlandse Doven Sport Bond) en Sportclub Only Friends een sportdag op het Friendship Sports Centre. Iedereen met een auditieve beperking kan zich inschrijven. Deelnemers kunnen drie sporten kiezen die worden begeleid door trainers van de bond en trainers van Sportclub Only Friends. Er kan gekozen worden uit de volgende sporten: basketbal/rolstoelbasketbal, voetbal, kickboksen, volleybal atletiek, hockey, boogschieten, streetdance en fitness.
Vervoer
Er komt een pendelbus die vanaf de CS-pont Buiksloterweg naar het Friendship Sports Centre rijdt. In maart maken we via social media het tijdsschema van de pendelbus bekend.
Buffet
Na het sporten staat er een heerlijk buffet klaar voor alle deelnemers!
Heb je een auditieve beperking en wil je je inschrijven?
Dat kan via deze --> link
Of knip en plak de link in je browser --> https://onlyfriends.nl/inschrijfformulier-sportdag-26maart/
Wij kijken uit naar een fantastische sportdag op 26 maart!
Genoten van Only Friends bij de TV-show? Wilt u ondersteunen?
Vanavond was het voor Only Friends een bijzonder mooie uitzending van de TV-show van Ivo Niehe want wij waren één van de items.
Mooie en indrukwekkende beelden wisselden zich af over de passie en droom van onze Dennis, het ontstaan van Only Friends en het Friendship Sports Centre, zijn lieve vrouw Colinda, zijn geweldige zoon Myron en fantastische andere sporters van ons aller Only Friends.
Bent u geraakt door de beelden en wilt u Only Friends ondersteunen opdat kinderen en jongeren (maar tegenwoordig ook ouderen) met een beperking kunnen blijven sporten? Stuur dan een mail naar info@onlyfriends.nl
Only Friends in de TV-show vandaag op NPO 1
Vandaag in de TV-Show van Ivo Niehe: Only Friends en het Friendship Sports Centre, de enige sportclub en het enige sportcentrum in Europa specifiek voor mensen met een beperking.
De sportclub en het Centre zijn ontstaan uit de droom van Dennis Gebbink en uitgegroeid tot een plek waar mensen met een beperking kunnen sporten, werken, leren en sociale contacten kunnen opbouwen. Kortom: een plek van onschatbare waarde. Ivo Niehe praat met Dennis, zijn vrouw Colinda, zijn zoon Myron en over hoe Dennis het onmogelijke mogelijk heeft weten te maken. Zondagavond, 21.20 uur op NPO 1. https://youtu.be/hZwnpf7158U
Only Friends vandaag 17 jaar
9 februari 2017Nieuwsbericht,Voorpagina
Het is al weer 17 jaar geleden dat Dennis (Gebbink) met 8 jongetjes en 2 voetballen begon met Only Friends. Wat gaat de tijd toch snel en wat is er inmiddels een hoop gebeurd.

Op 9 februari 2000, dus 17 jaren geleden, begon Dennis met Only Friends, een voetbalclub voor kinderen met een beperking. In een hoekje van een veld van de mooie Amsterdamse voetbalclub AFC, waar Dennis in het 1e speelde, ging hij aan de slag met een klein groepje jongetjes en een paar voetballen.
Only Friends kreeg alom bekendheid/waardering en groeide gestaag. Inmiddels 17 jaar verder is de voetbalclub Only Friends uitgegroeid tot een omniclub met maar liefst 25 sporten. Dagelijks mogelijk gemaakt door 150 fantastische vrijwilligers en 50 dito stagiaires. Ondersteund door geweldige ambassadeurs en sponsoren, is Only Friends een bloeiende en gezonde club. Naast de sporten heeft Dennis inmiddels ook Friends at Home (na-schoolse activiteiten), Friends at Work (mogelijkheid voor jongeren met een beperking te werken op ons eigen Friendship Sports Centre), Friends in Shape (succesvol obesitas-programma) en Older Friends (sporten met vitale oudjes) gerealiseerd.
Onze Mark Bak kwam vandaag Dennis een heerlijke verjaardagstaart overhandigen en het leuke is dat Mark één van de acht jongetjes is waarmee Dennis 17 jaren geleden is begonnen. En...Mark is nog steeds lid en doet maar liefst 4 sporten. Dennis nam met een grote glimlach de taart in ontvangst en zei: "ik wil graag dat Only Friends 100 wordt en daar gaan we met z'n allen voor".
BovenIJ ziekenhuis doneert kerstopbrengst aan Only Friends
6 februari 2017Nieuwsbericht,Voorpagina
De opbrengst van de kerstmarkt 2016 van het BovenIJ ziekenhuis komt ten goede aan Only Friends, hoe leuk is dat!
Op een traditionele kerstmarkt konden medewerkers hun ‘kerstcard’ o.a. doneren aan een goed doel. BovenIJ ziekenhuis koos een organisatie die actief is in Amsterdam-Noord en opkomt voor gezondheid en welbevinden van vele kinderen en mensen: Only Friends. Het bedrag van € 2327,77 werd onlangs overhandigd aan onze oprichter Dennis (Gebbink).
BovenIJ ziekenhuis: Persoonlijk, verbindend, ondernemend
“Ontzettend blij en dankbaar zijn we met dit mooie bedrag. Dit draagt bij aan onze missie om kinderen met een beperking, maar ook andere groepen zoals ouderen, te stimuleren te bewegen”, aldus Dennis Gebbink.
Ook bestuurder Edwin van der Meer van het BovenIJ ziekenhuis is enthousiast: “Als BovenIJ ziekenhuis verbinden we ons graag aan initiatieven in Amsterdam-Noord. Mooi om te zien hoe bevlogenheid is omgezet in een organisatie die kinderen en jongeren met een beperking de gelegenheid biedt in een veilige omgeving te sporten en te bewegen.”
Fantastisch dat er een mooie band aan het ontstaan is tussen het BovenIJ ziekenhuis en Only Friends.
Only Friends wenst iedereen fijne feestdagen
Voor Only Friends was 2016 een meer dan fantastisch jaar!
O.a. het ledenaantal en het aantal sporten zijn verder gegroeid, tal van activiteiten met de kinderen, jongeren, Older Friends en relaties hebben plaatsgevonden en, niet onbelangrijk, hebben we financieel gezien ook een stabiel jaar gehad. Friends in Shape is het eerste succesvolle obesitas-programma in Amsterdam en zijn we begonnen met Friends at Work (dagbesteding voor onze jongeren).
Het een en ander was niet mogelijk geweest zonder de geweldige ondersteuning van velen!
Ook hebben we een uitstekend jaar gehad met onze collegae van het Friendship Sports Centre; in harmonie en met maar één doel (het kunnen laten sporten van kinderen en jongeren met een beperking) hebben we het afgelopen jaar goed en heerlijk samengewerkt wat haar vruchten al begint af te werpen.
En…als klap op de vuurpijl, hebben we afgelopen woensdag (21 december) een meerjarige samenwerking ondertekend met Ajax waardoor alle voetballers volgend seizoen (2017-2018) in het Ajax-tenue met het logo van Only Friends op de mouw zullen uitkomen in de competitie. Hoe gaaf is dat!?
Uit het diepst van ons hart wensen we iedereen fijne feestdagen en een, in alle opzichten, voorspoedig 2017!
Voetballers Only Friends spelen vanaf komend seizoen in Ajax-tenue
21 december 2016Nieuwsbericht,Voorpagina
Ajax en Only Friends hebben vandaag op het Friendship Sports Centre, de mooie thuisbasis van onze club, hun handtekeningen gezet onder een meerjarige samenwerkingsovereenkomst.

Belangrijk en meest opvallende onderdeel van de overeenkomst is dat de voetbalteams van Only Friends vanaf komend seizoen (2017-2018) hun wedstrijden in het officiële Ajax-tenue, met het logo van Only Friends op de mouw, gaan spelen.
De ondertekening door Edwin van der Sar en onze Dennis, vond plaats in aanwezigheid van een grote groep jeugdvoetballers die door ons waren uitgenodigd zonder dat ze exact wisten wat er precies ging gebeuren. Bij binnenkomst in het clubhuis werd mede door de aanwezigheid van Edwin van der Sar en tal van Ajax-attributen al snel duidelijk dat er deze middag iets bijzonders op het programma zou staan. Maar dat ze vanaf volgend seizoen als echte Ajacieden het veld op mogen, dat hadden ze zeker niet verwacht en was dan ook een grote verrassing. Het nieuws werd dan ook door onze voetballers met groot gejuich ontvangen.

Onze Dennis, oprichter van Only Friends en grondlegger van het Friendship Sports Centre, zette zijn handtekening onder het contract met de woorden: "We hebben al jaren een goede relatie met Ajax en de Ajax-Foundation. Bovendien hebben we al vele mooie projecten samen gedaan, zoals de G-dag welke we ieder jaar op ons sportpark organiseren in aanwezigheid van o.a. de gehele Ajax-selectie. Dat wij komend seizoen in het Ajax-tenue mogen voetballen, daarmee gaat een lang gekoesterde wens van mijzelf maar ook van onze 250 voetballers in vervulling. Als vader, Amsterdammer en Ajacied ben ik enorm trots dat we deze overeenkomst vandaag met Ajax mogen ondertekenen. Only Friends blijft een zelfstandige organisatie. De samenwerking zal onze spelers maar ook onze sportclub in zijn geheel, veel goeds doen".
Edwin van de Sar, algemeen directeur van Ajax: "Only Friends en Ajax hebben al vele jaren bewezen samen mooie activiteiten te kunnen organiseren voor de voetballers en sporters met een beperking. Dat we nu door middel van deze overeenkomst ook nog hun wens van voetballen in een Ajax-tenue kunnen vervullen is natuurlijk fantastisch. De overeenkomst bevat nog meer, zogeheten, activatiemogelijkheden voor Only Friends. Daarmee hopen we dat ze als sportclub verder kunnen doorgroeien en daardoor nog meer kinderen en jongeren met een beperking de weg naar Only Friends weten te vinden. Onze trouwe partners ABN AMRO en Adidas zijn bij de realisatie van de samenwerking zeer betrokken geweest en ik wel hen via deze weg dan ook bedanken voor hun bijdrage".
Na de ondertekening bleef het nog heel lang gezellig in het clubhuis van Only Friends!
Nike op bezoek bij Only Friends
13 december 2016Nieuwsbericht,Voorpagina
Veel bedrijven en organisaties weten overdag de weg te vinden naar Only Friends en het Friendship Sports Centre. Zo ook Nike die met zo'n 80 managers uit West Europa op bezoek kwam voor een soort van teambuilding dag.
Steeds meer bedrijven/organisaties maken overdag gebruik van de faciliteiten van het Friendship Sports Centre, het huis van Only Friends, als onze kinderen en jongeren op school of op hun werk zijn. De ene keer is het voor een vergadering, de andere keer voor teambuilding en soms ook voor productpresentaties aan hun klanten. Het mooie is dat het mes dan aan twee kanten snijdt; de bedrijven organiseren hun event in een inspirerende omgeving (al of niet gecombineerd met een mooie presentatie van Dennis of Myron (Gebbink) en een sportclinic) en de inkomsten daarvan zorgen ervoor dat de kinderen en jongeren met een beperking tot in lengte van jaren kunnen sporten. Hoe mooi en interessant is dat? Wilt u of uw bedrijf/organisatie dat ook; stuur gerust een mail naar info@onlyfriends.nl Tal van cateringmogelijkheden kunnen we ook verzorgen!
Terug naar de bijeenkomst van Nike. Maar liefst zo'n 80 managers waren bijeengekomen voor een inspirerende dag en daar hoort de zeer inspirerende presentatie van onze Dennis natuurlijk ook bij. Dennis sluit steevast zijn presentatie af met een mooi filmpje dat hij kreeg als bedankje van een stagiair. Het filmpje gaat over Derek Redmond, een Britse atleet die op de Olympische Spelen in 1992 een hamstringblessure opliep tijdens de finale van de 400 meter. Hij wilde zwaar geblesseerd de finish halen en werd daarbij geholpen door zijn vader. Deze link geeft het indrukwekkende filmpje weer van The Olympian who never gave up! 
Als mega-verrassing voor de Nike-managers was Derek Redmond als special guest uitgenodigd en stonden er opeens twee kanjers (onze Dennis en Derek) op het podium van het clubhuis. Ook Derek had een inspirerende presentatie in petto met o.a. een mooi relaas over "a crazy idea of today, is the standard for tomorrow". Daarna beantwoordden Dennis en Derek nog vele vragen van de Nike-managers. Met recht werd wederom een mooi event afgesloten met een terecht en daverend applaus.
Sinterklaas en zwarte Pieten ook dit jaar weer bij Only Friends
13 december 2016Nieuwsbericht,Voorpagina
Ook dit jaar is Sint met zijn Pieterbazen, zelfs 2x, bij Only Friends langs gekomen. Wat een feest!
Net zoals voorgaande jaren wist Sint de weg naar Only Friends moeilijk te vinden (de beste man wordt natuurlijk ook een jaartje ouder) en was op een gegeven moment zelfs al zijn Pieten kwijt. Gelukkig schonk de politie van Amsterdam Noord uitkomst en werd Sinterklaas keurig op tijd met een politiebusje met loeiende sirenes over het hoofd veld van ons afgezet bij het clubhuis alwaar inmiddels ook zijn zwarte Pieten waren aangekomen.
Met veel gejuich werd Sint in het bomvolle en gezellige clubhuis welkom geheten. Sint werd direct overladen met prachtige tekeningen, gedichten en verlanglijstjes en ... een wortel voor Americo. Hoe leuk is dat! Sint sprak met een aantal kindjes en natuurlijk met onze Dennis die Sint kon vertellen dat het heel goed gaat met Only Friends.
Ondanks het feit dat Sinterklaas weer een jaartje ouder is geworden, is Sint nog erg fit en energiek. De beentjes gingen dus bij hem maar ook bij zijn Pieten in de lucht en werd er gedanst met en door iedereen. Ook een heuse polonaise werd ingezet en Sint had totaal geen zin om weg te gaan. Maar ja...er zijn in Nederland natuurlijk nog meer kinderen.
Twee dagen daarna was Sint met 2 Pieten echter alweer op het Friendship Sports Centre en bezocht Older Friends. De ouderen (maar jonkies vergeleken bij Sint) vonden het prachtig, de lachsalvo's waren niet van de lucht en Sint deed mee met tal van sportoefeningen. Daarna ging hij met "de oudjes" aan de koffie met gebak. Na nog een aantal moppen en gekkigheden verliet hij Only Friends met de mededeling dat hij volgend jaar zeker weer terug komt.







