Ingrid loopt NY Marathon voor Only Friends

Vele duizenden mensen lopen jaarlijks de New York Marathon waaronder vele Nederlanders en dit jaar was Ingrid Rietveld daarbij.

De New York Marathon is feitelijk de marathon onder de marathons. De marathon start al in alle vroegte als de lopers per bus (maak er maar bussen van) vanaf Manhattan bij de New York Library vervoerd worden naar het startpunt op Staten Island. Vervolgens vindt de start plaats op de Verrazano Bridge en de lopers gaan dan direct de 2e wijk in van New York; Brooklyn. Zo volgen er op de tocht van ruim 42 kilometer nog Queens, de Bronx en Manhattan. In totaal 5 wijken van New York met de finish in het bekende en mooie Central Park.

Onze Ingrid na afloop van de NY Marathon
Onze Ingrid na afloop van de NY Marathon

Dit jaar (zondag 6 november) liep ook Ingrid Rietveld mee. Zij is de verzekeringsagent van Only Friends en liet zich door Friends & Family sponsoren ten bate van Only Friends. Hoe gaaf is dat!? Ingrid is al jaren verbonden aan ons en een sportieve dame die de uitdaging op zich nam om ooit een marathon te lopen. En waarom dan maar niet direct de mooiste, die van New York. Only Friends is altijd in haar gedachte en daarom kreeg ze het idee om zich te laten sponsoren waarbij de opbrengst naar ons gaat.

Uiteindelijk liep Ingrid, moe maar zeer voldaan, de marathon uit in iets meer dan 5 uren en bracht ze het mooie bedrag van €4.630,00 bij elkaar (en spontane donaties komen nu nog steeds extra binnen!). Namens alle kinderen en jongeren van Only Friends bedanken wij onze Ingrid voor dit geweldige bedrag en feliciteren we haar met het lopen van de marathon!! Je bent een topper!!


Benefit Night 2016 succesvol en vooral ook heel gezellig

In twee dagen tijd werd de sporthal van het Friendship Sports Centre, het huis van Only Friends, omgetoverd tot een ware feestzaal alwaar afgelopen zaterdag de 4e Benefit Night werd gehouden.

Het rode feesttapijt wordt uitgerold
Het rode feesttapijt wordt uitgerold

Nadat met hoogwerkers de grote, ronde lampen aan het plafond waren gehangen, werd in de vroege ochtend rood tapijt uitgerold. Daarna werden de tafels naar binnengebracht en gedekt, het podium geïnstalleerd, de open keuken opgesteld en grote hoeveelheden geluidsboxen en lichtspots aangebracht. Niets leek er meer op dat het 2 x 24 uur daarvoor een sporthal was geweest.

Opbouw van de feestzaal in volle gang
Opbouw van de feestzaal in volle gang

Op vrijdag werd de feestzaal gebruikt voor een mooie middag/avond met 480 senioren (in de volksmond: oudjes genoemd) die een mooi programma en heerlijk diner kregen voorgeschoteld met dank aan de Riki Stichting. Volop blije gezichten bij de senioren en zelfs de polonaise, al of niet met rollator, werd ingezet.

En dan...op zaterdagavond was het zover. Inmiddels al weer de 4e editie van de Benefit Night ten bate van Friendship Sports Centre en Only Friends.

Onze vriend Eric Out opent de avond
Onze vriend Eric Out opent de avond

Bij binnenkomst werden de gasten al getrakteerd op een optreden van Eric Out (vriend van Only Friends) en Chiara Spee (ja, de dochter van Etienne Spee;directeur van ons Centre). Dit jaar hadden we gekozen voor een 4-gangendiner en kregen de gasten, terwijl ze naar de muzikale tonen luisterden, een heerlijke romige soep van knolselderij, truffel en aardappel kaantjes in een mooi glas geserveerd. Er werd al volop met elkaar gebabbeld en gelachen. De sfeer zat er al vroeg in.

Na het openingswoord van Etienne en onze Dennis, ging het feest goed los, gepresenteerd door Roué Verveer en Esther Schouten met optredens van onze eigen street dancers en ambassadrice Joke de Kruijff; één van de musicalsterren van Nederland. Nadat het voorgerecht (kalfsmuis met structuren van doperwt, mayonaise van oester en sjalot ringen) was verorberd ging het dak er al voor een deel af met optredens van Tino Martin en Bryan B. Wat een geweldige stemmen!

Feestzaal klaar voor ontvangst van de gasten en Chiara aan het sound checken
Feestzaal klaar voor ontvangst en Chiara aan het sound checken

Tijdens het hoofdgerecht van op de huid gebakken en getrancheerde parelhoenborst werd een contract getekend met ABN AMRO die zich voor de komende jaren als PARTNER van het Friendship Sports Centre en Only Friends heeft gecommitteerd. Dank, lieve vrienden van ABN AMRO; de warme band wordt steeds hechter.

"Burgemeester van der Laan wordt geveild"

Nadat de buikjes vol waren, was het tijd voor de veiling met 32 geweldige en vaak unieke  items waar onze burgemeester van der Laan er nog één aan had toegevoegd;een dag met hem op stap. Hoe gaaf is dat? Johan van Streun, dagelijks de linker- en rechterhand van onze Dennis, werkte zich een uur lang in het zweet om in een moordend tempo de 33 items weg te hameren. Met dank aan de aanwezigen, die goed aan het bieden waren, met succes!

Toen de laatste klap met de hamer was gevallen en Johan met een dikke zoen van Etienne van het podium was verdwenen, was het de beurt aan Nhelley del Rosa. Wat een top artiest weer; wat een stem en show! Super!

Het dessert, verrassing van de chef, stond toen nog op het programma alsmede de loterijtrekking o.l.v. de koning van de lootjes, onze eigen Mark Bak; één van de 8 jongetjes waar Dennis in 2000 mee is begonnen.

En toen???? Een waanzinnig optreden van Karin Bloemen. Zij begon met een hartverwarmend, kippenvel veroorzakend persoonlijk lied voor het Friendship Sports Centre en Only Friends. Wat geweldig! Daarna ging het dak er definitief van af. De gehele zaal stond te swingen op de fantastische nummers die Karin ten gehore bracht. Wat een vrouw, wat een artiest, wat een apotheose!

Karin Bloemen, in één woord: GEWELDIG
Karin Bloemen, in één woord: GEWELDIG

Dat dan ook de totale opbrengst van de avond €235.500 was, was natuurlijk de kers op de al zo mooie taart. Langs deze weg willen we daarom nogmaals alle tafelkopers, gasten en sponsoren hartelijk bedanken want zonder jullie was de Benefit Night nooit zo'n groot succes geworden! Chapeau!

Tot slot een mooie quote van één van de gasten (maar die we uit meerdere monden hoorden): "het was wederom een unieke avond zonder poespas die buitengewoon gezellig en echt was!"

Geweldige opbrengst en dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt
Geweldige opbrengst en dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt

De tweede editie van het Grote Muziekfestijn van Only Friends

entree-algemeen-met-qr_website-420px

Zaterdagavond 10 december is het weer zover! De 2e editie van Het Grote Muziekfestijn ten behoeve van Only Friends! Een keur van artiesten maakt hun opwachting om van deze avond een groots Amsterdams spektakel te maken! Iedereen werkt belangeloos mee aan dit fantastische feest ten behoeve van Only Friends, zodat kinderen en jongeren met een beperking in hun sportcentrum kunnen blijven sporten! Het feest is voor iedereen vanaf 18 jaar toegankelijk en kost maar €15,00! Kom jij ook?

De onlinekaartverkoop is gestart!!

Bestel je tickets NU online! Klik hier!

Koop Tickets!Dennis Gebbink is oprichter van sportclub Only Friends en initiatiefnemer van het Friendship Sports Centre. Dennis ontdekte dat zijn zoon Myron, die een motorische handicap heeft, niet op zijn plaats was bij een reguliere voetbalclub. In 2000 besloot Dennis - zelf groot voetballer - een club op te richten voor kinderen en jongeren met een handicap: Sportclub Only Friends. Inmiddels sporten er ruim 600 kinderen en jongeren bij ons en bieden we 25 verschillende sporten!

10 jaar na de oprichting werd de droom van Dennis werkelijkheid en is het Ronald McDonald Centre, inmiddels omgedoopt tot Friendship Sports Centre, gerealiseerd; een sportcentrum voor kinderen en jongeren met een geestelijke en/of lichamelijke handicap of chronische ziekte. In dit mooie multifunctionele sportcomplex kan iedereen heerlijk en naar hartenlust sporten en helemaal zichzelf zijn.

GastonZaterdagavond 10 december a.s. gaat het gebeuren: het Grote Muziekfestijn van Only Friends!

Zaal open 19:30

Aanvang   20:00

Einde        01:00

Het Friendship Sports Centre
Beemsterstraat 652
1927 ED Amsterdam

Door ons netwerk van fantastische mensen hebben wij ongelofelijke dingen kunnen realiseren waardoor wij dit jaar de 2e editie van het grote Muziekfestijn van Only Friends organiseren. Medewerking van Vrienden Amstel Live die bereid is ons te sponsoren, Gaston Starreveld die de avond presenteert, een bekende bierbrouwer die ons fantastisch helpt, een bekende Amsterdamse Horeca onderneming die ons steunt, het geluid en licht wordt belangeloos verzorgd, talloze vrijwilligers, een professioneel beveiligingsbedrijf en zo kunnen we nog wel even doorgaan. En natuurlijk last but not least, de medewerking van diverse bekende artiesten die dit doel belangeloos steunen en een spetterend optreden willen verzorgen waar iedereen een geweldige avond aan gaat beleven! Een knalfeest voor een financiële impuls aan Only Friends en het Friendship Sports Centre opdat de kinderen en jongeren met een beperking tot in lengte van jaren kunnen blijven sporten!

De onlinekaartverkoop is gestart!!

Koop Tickets!Je kunt hier je tickets online bestellen en afrekenen met iDeal via je eigen bank.
De kaarten kosten €15,00 per persoon + €1,50 administratiekosten.

Bestel je tickets NU online! Klik hier!

Kaarten zijn ook aan de deur verkrijgbaar!


Ode aan Dennis Gebbink

Sinds de opening van ons super mooie sportcentrum, Friendship Sports Centre, alweer 6 jaren geleden, staat er een groot bord met sponsoren bij de ingang.

Dennis en Myron vallen elkaar ontroerd in de armen
Dennis en Myron vallen elkaar ontroerd in de armen

Dit bord bevat de namen van bedrijven en organisaties die het sportcentrum mogelijk hebben gemaakt en nog steeds ondersteunen. Het bord was echter aan een opknapbeurt toe en dat moment werd aan gegrepen voor een ode aan onze Dennis (Gebbink).

Dennis is zowel DE oprichter van sportclub Only Friends maar ook DE geestelijk vader en stuwende kracht van het sportcentrum, sinds dit jaar Friendship Sports Centre geheten. Volgens velen werd het terecht tijd om dat ook zichtbaar te maken op het Centre en waar kan je dat het beste doen dan aan de poort waar iedereen binnenkomt en het kan zien.

In aanwezigheid van familie, collegae en sponsoren werd het nieuwe bord onthuld en zagen Dennis en zijn zoon Myron, met wie het allemaal begonnen is, tot hun verbazing en grote blijdschap een schitterende foto van hun tweeën en daarnaast een mooie tekst. Vol van emotie vielen ze elkaar in de armen en bleven zo minuten lang elkaar knuffelen met tranen in de ogen. Niet alleen bij hen maar ook bij de aanwezigen werd menig traantje weggepinkt. Wat een schitterend moment en wat een terechte ode aan onze Dennis! En zoals Dennis altijd zegt: "op naar het 100-jarig bestaan van Only Friends en het Friendship Sports Centre!"

 


Sweat4Only Friends in maart 2017 en boek nu met korting

Fitness & Healthclub The Crunch in Amsterdam heeft al jaren een fantastische band met Only Friends en voor, alweer, de 5e keer in successie organiseert The Crunch een spinningmarathon (op 19 maart 2017) waarvan de opbrengst geheel ten goede komt aan Only Friends.
Sweat4OFIedereen kan zich nu al inschrijven (en profiteert daarmee van de Early Bird korting) voor deze spinningmarathon die gehouden wordt op zondag 19 maart 2017 via de website ticketkantoor. De spinningmarathon wordt overigens gehouden op het Friendship Sports Centre, de thuisbasis van Only Friends in Amsterdam Noord. Immers we beschikken over een geweldige sporthal waar naar verwachting honderden spinfietsen zullen staan!! Geweldige motivators zullen de deelnemers begeleiden en opzwepen. Schrijf je snel in!


Robin en Nina van Only Friends in halve finale

Fonds Gehandicapten Sport organiseert ieder jaar de verkiezing van "Sporttalent van het Jaar".

803b9222-b48f-47c9-ba16-1e4d802eb9f3En...onze Nina (Schildmeijer)en Robin (Kanon) zijn doorgedrongen tot de halve finale! Hoe gaaf is dat?

Vanaf vandaag (maandag 17 oktober) kan er weer op hen gestemd worden. We willen daarom iedereen vragen t/m 31 oktober iedere dag te stemmen op zowel Nina alsook Robin. Met z'n allen kunnen we ervoor zorgen dat zij de halve finale winnen!! Hoort en zegt het voort! Alvast ontzettend bedankt iedereen!!
Stemmen kan op www.sporttalentvanhetjaar.nl

 


Only Friends Muziekfestijn komt er weer aan

Op zaterdag 10 december is het weer zover: het Only Friends Muziekfestijn in onze eigen sporthal!

MuziekfestijnVorig jaar werd voor het eerst een fantastisch Muziekfestijn ten bate van Only Friends gehouden. Velen praten er nu nog over; zo gezellig, leuk, goed, lekker en mooi was het met dank aan heel veel mensen en hun medewerking.

Ook dit jaar belooft het weer een pracht avond te worden dus zorg dat je er bij bent.

Zet alvast 10 december in je agenda en zeer binnenkort volgen berichten via deze website maar ook via Face Book, You Tube en Twitter hoe je kaarten kan bestellen. Hoort zegt het voort aan vrienden, familie en collegae! En dat allemaal om kinderen en jongeren met een beperking tot in lengte van jaren te kunnen laten sporten!


Gebouwenloop ABN AMRO levert €5.000 op

Inmiddels al weer de 5e editie van de Gebouwenloop van ABN AMRO ging gisteren, dinsdag 4 oktober, van start.

ABN AMROHet Hoofdkantoor van ABN AMRO, DE bank en tevens DE vriend van Only Friends, ligt aan de zogeheten Zuid-as van Amsterdam en was gisteren het schitterende decor van de 5e editie van de Gebouwenloop. ABN AMRO medewerkers kunnen zich daarvoor opgeven en lopen dan 1 uur lang hard door het pand, op en af trappen, door binnentuinen en over vides. Aangemoedigd door collegae die al of niet nog gewoon aan het werk zijn. Een prachtig spektakel en erg leuk om te zien hoe ABN AMRO-ers zich in het zweet werken binnen het eigen Hoofdkantoor. Met zelfs deelnemers uit Roermond en Groningen. Hoe gaaf is dat?ABN AMRO

De hardlopers steunen daarmee ook nog een goed doel en dit jaar was dat Only Friends. Dennis (Gebbink) mocht dan ook aan het einde van de middag een cheque in ontvangst nemen van maar liefst €5.000,00 terwijl de hardlopers nog na stonden te hijgen en genieten met in hun hand een gezond watertje, banaantje of zelfs sushi.

Dank aan de organisatie (die ons als doel had gekozen) en alle hardlopers! En chapeau en respect voor de laatstgenoemden want het parcours was zeer pittig met al die trappen en korte bochtjes!ABN AMRO


Team Bosch, deelnemer aan Mystery Mountain, doneert €11.000,00 aan Only Friends

Mystery Mountain is een sportief avontuur op de fiets of lopend, ergens in Europa. Op 10 September 2016 stond de Passo di Stelvio op het programma en het team van Bosch, van wijlen vrijwilliger Henk Slootbeek, deed mee.

Mystery MountainMystery Mountain is een evenement van Stichting Winnen doen we Samen, de goede doelen stichting van DESTIL.
De deelnemers zijn een groot avontuur aangegaan door zich in te schrijven voor een onbekende uitdaging op de fiets of lopend.
Maandag voor vertrek zijn alle deelnemers op de hoogte gesteld dat hun uitdaging voor 2016 de Passo di Stelvio was.

Naast het eigen doel van de organisatie: Stichting Orange Babies, mochten de deelnemers ook een eigen goede doel opgeven.
Team Bosch, waar wijlen Henk Slootbeek voor heeft gewerkt, heeft Only Friends uitgekozen en dankzij hen wordt er een bedrag van maar liefst € 10.985,20 aan ons overgemaakt. Kippenvel en heel, heel veel dank!

Meer informatie over het evenement lees je op: mysterymountain.nl

 


Only Friends Utrecht van start!

Afgelopen zaterdag was het dan zo ver; Only Friends Utrecht ging van start. Hoe gaaf is dat?

Only Friends UtrechtZoals in een eerder bericht al geschreven, is het goede werk en de vele sportactiviteiten van Only Friends onder de radar gekomen van de stad Utrecht. Het aldaar gevestigde Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ) en Revalidatiecentrum de Hoogstraat volgden ons al een tijdje en enige maanden geleden kregen bij bezoek van Karin (den Balvert), Manager de Hoogstraat Sport/Projectleider WKZ kindersportcentrum. Aangestoken door het "Only Friends-virus" ging zij met veel enthousiasme en energie aan de slag en kreeg veel medewerking op haar pad om Only Friends Utrecht op te richten. Aangezien de samenwerking en communicatie zeer prettig verliep (wij zijn bv bij een brainstormsessie in Utrecht geweest) is er besloten om de sportactivteiten voor kinderen en jongeren met een beperking te organiseren onder de naam Only Friends Utrecht. Ook zijn er afspraken gemaakt over visie. missie, huisstijl en marketing-communicatie.Only Friends Utrecht

Zaterdag was het dan zover; de kick off van Only Friends Utrecht in het schitterende complex van de Hoogstraat. Volop ballonnen, vlaggen, banieren en een welkomsttafel met fruit, T-shirts voor de kinderen en drankjes zorgden voor een warm welkom voor een ieder die op de kick off af kwam. Zo ook de wethouder van de stad Utrecht, de heer Kees Diepenveen die toen hij nog in de stadsdeelraad van Amsterdam-Noord zat ook altijd een trouwe fan en pleitbezorger was van Only Friends. Leuk om hem dus weer te zien. Maar nog veel leuker....de 16 kinderen en jongeren die op deze eerste dag zijn afgekomen. Dat is een mooi begin van Only Friends Utrecht dat hopelijk net zo groot mag worden als haar broer in Amsterdam.Only Friends Utrecht

Na het welkomstwoord van Karin en een officiële openingshandeling gingen de kinderen aan de slag met o.a. basketbal, tennis en apenkooien. Veel lieve en leuke vrijwilligers waren aanwezig om de kinderen bij het sporten te ondersteunen en aanwijzigingen te geven.Only Friends Utrecht

In een fantastische omgeving en atmosfeer werd er gesport en we hopen dat dit verder mag groeien naar een groot succes. Only Friends Utrecht; go for it!

 

 


Privacy Preference Center