Team Bosch, deelnemer aan Mystery Mountain, doneert €11.000,00 aan Only Friends
Mystery Mountain is een sportief avontuur op de fiets of lopend, ergens in Europa. Op 10 September 2016 stond de Passo di Stelvio op het programma en het team van Bosch, van wijlen vrijwilliger Henk Slootbeek, deed mee.
Mystery Mountain is een evenement van Stichting Winnen doen we Samen, de goede doelen stichting van DESTIL.
De deelnemers zijn een groot avontuur aangegaan door zich in te schrijven voor een onbekende uitdaging op de fiets of lopend.
Maandag voor vertrek zijn alle deelnemers op de hoogte gesteld dat hun uitdaging voor 2016 de Passo di Stelvio was.
Naast het eigen doel van de organisatie: Stichting Orange Babies, mochten de deelnemers ook een eigen goede doel opgeven.
Team Bosch, waar wijlen Henk Slootbeek voor heeft gewerkt, heeft Only Friends uitgekozen en dankzij hen wordt er een bedrag van maar liefst € 10.985,20 aan ons overgemaakt. Kippenvel en heel, heel veel dank!
Meer informatie over het evenement lees je op: mysterymountain.nl
Only Friends Utrecht van start!
Afgelopen zaterdag was het dan zo ver; Only Friends Utrecht ging van start. Hoe gaaf is dat?
Zoals in een eerder bericht al geschreven, is het goede werk en de vele sportactiviteiten van Only Friends onder de radar gekomen van de stad Utrecht. Het aldaar gevestigde Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ) en Revalidatiecentrum de Hoogstraat volgden ons al een tijdje en enige maanden geleden kregen bij bezoek van Karin (den Balvert), Manager de Hoogstraat Sport/Projectleider WKZ kindersportcentrum. Aangestoken door het "Only Friends-virus" ging zij met veel enthousiasme en energie aan de slag en kreeg veel medewerking op haar pad om Only Friends Utrecht op te richten. Aangezien de samenwerking en communicatie zeer prettig verliep (wij zijn bv bij een brainstormsessie in Utrecht geweest) is er besloten om de sportactivteiten voor kinderen en jongeren met een beperking te organiseren onder de naam Only Friends Utrecht. Ook zijn er afspraken gemaakt over visie. missie, huisstijl en marketing-communicatie.
Zaterdag was het dan zover; de kick off van Only Friends Utrecht in het schitterende complex van de Hoogstraat. Volop ballonnen, vlaggen, banieren en een welkomsttafel met fruit, T-shirts voor de kinderen en drankjes zorgden voor een warm welkom voor een ieder die op de kick off af kwam. Zo ook de wethouder van de stad Utrecht, de heer Kees Diepenveen die toen hij nog in de stadsdeelraad van Amsterdam-Noord zat ook altijd een trouwe fan en pleitbezorger was van Only Friends. Leuk om hem dus weer te zien. Maar nog veel leuker....de 16 kinderen en jongeren die op deze eerste dag zijn afgekomen. Dat is een mooi begin van Only Friends Utrecht dat hopelijk net zo groot mag worden als haar broer in Amsterdam.
Na het welkomstwoord van Karin en een officiële openingshandeling gingen de kinderen aan de slag met o.a. basketbal, tennis en apenkooien. Veel lieve en leuke vrijwilligers waren aanwezig om de kinderen bij het sporten te ondersteunen en aanwijzigingen te geven.
In een fantastische omgeving en atmosfeer werd er gesport en we hopen dat dit verder mag groeien naar een groot succes. Only Friends Utrecht; go for it!

