Ajax F1 bezoekt Only Friends

Only Friends en Ajax hebben een goede en mooie band met elkaar. Niet alleen met de club Ajax maar ook met de gelijknamige Foundation.

Ajax F1Vorige week bleek dat al op de Ajax-dag bij Only Friends toen Ajax 1, Jong Ajax en Ajax Dames op bezoek kwamen, waarover meer te lezen valt op deze website. Ook al langere tijd stond er een bezoek van jonge talenten van Ajax gepland. Gisteren, woensdag 13 april was het zover.

Rond de klok van 14.00 uur betraden zeer jonge en getalenteerde Ajacieden in de leeftijd van 8 en 9 jaar het clubhuis van Only Friends. Allemaal keurig in trainingspak, begeleid door hun trainer Rik Verhage en fysiotherapeute Sanne. Ook een aantal ouders waren erbij. Keurig stelden ze zich met een handdruk voor aan hun gastheer van Only Friends (discipline is belangrijk in het voetbal en dat wordt de mannekes dus goed geleerd) en stelden met geïnteresseerde blikken om zich heen kijkend al tal van vragen.

Jongens F1 Ajax luisteren ademloos naar presentatie en filmpjes
Jongens F1 Ajax luisteren ademloos naar presentatie en filmpjes

Onder het genot van een limonade (niet te veel suiker en veel water) betraden ze de ruimte waar ze een presentatie kregen van onze Dennis. Ademloos luisterden ze naar Dennis en keken naar getoonde filmpjes, waaronder die uit 2002 toen hun voorgangers in de F1 van Ajax tegen Only Friends voetbalden. Ook hun ouders waren diep onder de indruk. Na afloop stelden de jongens, keurig hun vingers opstekend en wachtend op hun beurt, tal van vragen.

Daarna was het tijd voor een rondleiding op ons mooie sportcentrum; Friendship Sports Centre. Zichtbaar waren de jonge Ajacieden onder de indruk en ook nu weer vroegen ze honderd uit of gaven goede antwoorden op de vragen van de rondleider. Toen de rondleiding achter de rug was, gingen de F1-ers naar buiten en hielpen mee met de training voor onze eigen kinderen. Geweldig om te zien hoe topsportertjes in de dop samen speelden en trainden met onze kinderen met een beperking. Erg leuk voor onze kinderen en leerzaam voor de Ajacieden.Ajax F1

En dat was ook het doel van deze middag en voortkomend uit het goede initiatief van hun trainer Rik Verhage. Rik: "Het is erg goed voor onze jongens, die bevoorrecht zijn, dat ze zien dat er ook een heel andere wereld is dan alleen maar die van Ajax. Ook goed voor ze dat ze zien hoe blij de kinderen met een beperking zijn dat ze kunnen sporten bij Only Friends. Ik ben zelf ook diep onder de indruk".

Met Rik hebben we dan ook afgesproken dat ieder seizoen de F1 van Ajax (en wellicht wel meer teams) bij Only Friends langs komt. Hoe cool is dat?!

 

 

 


Only Friends bij Voerman International en ABN|AMRO

Only Friends, en in het bijzonder onze oprichter Dennis (Gebbink) en zijn zoon Myron, geven regelmatig presentaties over Only Friends en het Friendship Sports Centre aan bedrijven.

Voerman
Presentatie van onze Dennis voor medewerkers Voerman International tijdens ontbijtsessie

De reden hiervan is dat, over en weer, bedrijven/organisaties en Only Friends in elkaar geïnteresseerd zijn. Het verhaal over het ontstaan,de groei en bloei van Only Friends en de realisatie van ons sportcentrum zijn daarnaast ook nog inspirerend voor bedrijven en hun medewerkers. Met passie krijg je dingen voor elkaar en dromen kunnen uitkomen! Zie daar de achtergond van ons en het sportcentrum.

Afgelopen vrijdag 8 april was Only Friends te gast bij Voerman International. Zij zijn al een warme supporter/sponsor van ons en in de vroege ochtenduren hield Dennis in Den Haag op het hoofdkantoor van Voerman International zijn presentatie tijdens een ontbijtsessie in het magazijn van dit bedrijf. VoermanDe medewerkers van Voerman International, de nummer 1 in nationaal en internationaal verhuizen en opslag, luisterden ademloos naar de presentatie van Dennis. Only Friends leeft nu niet alleen bij de directie maar ook bij het voltallig personeel van dit mooie bedrijf. Aan het einde van de ontbijtsessie werd een vrachtwagen van Voerman International onthuld waarop Only Friends staat afgebeeld. Hierdoor helpt Voerman International ons met de verdere verhoging van de bekendheid van onze mooie club! Dank lieve mensen van Voerman International.

Afgelopen dinsdag was Dennis op bezoek in Claus (Partyhouse in Hoofddorp) bij een bijeenkomst van ABN|AMRO Regio Noord West Nederland. Maar liefst 350 medewerkers waren aanwezig en onze Dennis ging met ietwat knikkende knieën het podium op. Natuurlijk helemaal niet nodig want hij had binnen een paar seconden de medewerkers aan zijn voeten liggen. Het eerste ovationele applaus was overigens voor onze Kees (Scholten) die als vrijwilliger zijn 1e werkdag mee maakte en direct met Dennis op stap mocht naar deze bijeenkomst.

Kees en Dennis voorafgaand aan de presentatie
Kees en Dennis voorafgaand aan presentatie

Dennis hield ook hier zijn presentatie, gelardeerd met indrukwekkende filmpjes, en in de stilte van de zaal hoorde je her en der een snif van emotie. Toen Dennis dan ook klaar was, daalde er een enorm applaus op hem neer en wist de, welbespraakte, directeur van Regio Noord West even niet in zijn eigen emotie de dankwoorden te vinden. Hoe mooi is dat?! Iedereen onder de indruk en weer vele vrienden erbij. Onze dank gaat uit naar ABN|AMRO die dit podium (letterlijk en figuurlijk) voor ons weer mogelijk heeft gemaakt.

Circa 350 medewerkers luisteren ademloos toe
Circa 350 medewerkers luisteren ademloos toe

 


Ajax-dag bij Only Friends groot succes

Wat een drukte, wat een gezelligheid, wat was het fantastisch op de eerste Ajax-dag bij Only Friends.

Dollen met Daphne Koster en geïnterviewd worden door Heini Otto

Ajax en Only Friends hebben, niet in de laatste plaats door ons aller Johan Cruijff, al jaren een goede band met elkaar en dit jaar kwam dat o.a. tot uiting in een heuse Ajax-dag bij Only Friends. Niet alleen voor de kinderen en jongeren van Only Friends maar ook voor kinderen met een beperking van andere voetbalclubs in de regio. Weken van overleg tussen Ajax, Only Friends maar ook ABN|AMRO (wie kent ze niet; de trouwe fans van Only Friends) gingen vooraf aan deze dag. Alles moest tot in de puntjes geregeld zijn voor de toppers van kinderen.

's Ochtends vroeg was het al een behoorlijke bedrijvigheid op het sportcomplex, Friendship Sports Centre, van Only Friends. Diverse opblaasvelden, doeltjes, parcoursen, basketbaltorens, kickboksattributen, kraampjes en atletiekmaterialen werden klaar gezet. Rond het middaguur zag het er dan ook mooi en gezellig uit op het sportcentrum. Om 14.00 uur stroomden de kinderen binnen en om klokslag 15.00 uur stopten de bussen van Ajax bij de entree van het complex en kwamen de Ajacieden (zowel het 1e elftal. als Jong en Dames Ajax) onder luid gejuich en geflits van camera's aangelopen. Menig handtekening en selfie werden al gescoord en dat ging zo'n beetje de gehele middag door.

Op de foto met "good old" Dennis Bergkamp
Op de foto met "good old" Dennis Bergkamp
Ajax dag
Voetballen met Davy Klaassen

Na een mooi welkomstwoord van onze Dennis, tezamen met Heini Otto (Ajax), verdeelden de kinderen en Ajacieden zich over de diverse sportonderdelen. Hoe gaaf was dat!! Samen basketballen met Davy Klaassen, streetdance met Joel Veldman, gefloten worden door Viktor Fischer en op de foto met Anwar El Ghazi. Ook de ouders van de kinderen, en dan veelal de moeders, lieten zich niet onbetuigd en gingen met de sterren van weleer op de foto zoals Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Edwin vd Sar en Jaap Stam.                                 Het was werkelijk één groot (sport-) feest en wat genoten de kinderen maar ook de Ajacieden hiervan.

Frank de Boer:"Ik vind het hartstikke goed dat wij ons inzetten voor kinderen met een beperking. Ik hoorde dat de kinderen al weken met deze dag bezig waren. Dat is het mooiste."                             Het uitgebreide artikel en een mooie video zijn hier te lezen en te zien.

Onze Dennis (Gebbink) sloot de dag af met een mooi dankwoord aan Ajax, ABN|AMRO en alle vrijwilligers van Only Friends die deze dag voor de kinderen met een beperking mogelijk hebben gemaakt. "Als meneer Cruijff dit gezien zou hebben, en wellicht keek hij van bovenaf mee, heeft hij genoten" aldus Dennis die daarmee aangaf dat wij Johan Cruijff nooit, en zeker niet op deze dagen, zullen vergeten.

Coole handtekening op het shirt van Lasse Schone
Coole handtekening op het shirt van Lasse Schone

 


ABN|AMRO vrijwilligers regelmatig bij Only Friends

Zoals al vaker geschreven op de website van Only Friends, hebben wij een mooie, warme en al jarenlange band met ABN|AMRO. Niet alleen met het bedrijf maar, vooral, ook met de fantastische medewerkers.

ABN|AMRO is een zeer maatschappelijk betrokken bedrijf en geeft haar medewerkers een X-aantal uren om zich in te zetten als vrijwilliger voor goede doelen. Zo weten heel veel, en nog steeds meer, medewerkers hun weg op het vrijwilligers-pad te vinden naar Only Friends. Wij zijn daar heel blij mee want los van de geweldige helpende handen, ontvangen wij daar ook een financiële bijdrage voor. Hoe mooi is dat?!

Medewerkers van ABN|AMRO overhandigen cheque aan Only Friends
Medewerkers van ABN|AMRO overhandigen cheque aan Only Friends

Onlangs was er weer een groepje ABN|AMRO-ers op bezoek bij Only Friends. " 's Ochtends hebben we vergaderd op het mooie sportcentrum (Friendship Sports Centre) van Only Friends en 's middags hebben we geholpen bij het sporten met de kinderen", zegt een enthousiaste ABN|AMRO-medewerker.  "Wij waren oprecht onder de indruk van wat er gebeurt bij Only Friends. Kippenvel, geraakt en tranen. We keken onze ogen uit".

De medewerkers gingen met een goed gevoel naar huis en besloten om nog iets extra's te doen. Zij (Mel Jacobs, Madelon Kors, Nick Mills, Peter Bouman en Ed van Boven van de afdelingen MyIT Users Support en Facilitair bedrijf) werkten een mo0i idee uit. "Binnen ABN|AMRO zijn we over gegaan op nieuwe printers en zijn de "losse" printers verdwenen en hebben we een slag gemaakt van 2500 naar nog maar 500 printers. Van de oude printers hadden we nog een behoorlijke voorraad toners en die hebben we verkocht", vertelt Ed v Boven. "De opbrengst daarvan was €4.500,00 en die hebben we geschonken aan Only Friends om daar bijvoorbeeld nieuwe sportmaterialen voor de kinderen van te kopen. Zo hebben we nog iets extra's kunnen doen!"

Een totaal verraste Dennis neemt de cheque in ontvangst
Een totaal verraste Dennis neemt de cheque in ontvangst

Vorige week woensdag 30 maart nam een volledig verraste Dennis (oprichter van onze mooie club) met een brok in zijn keel de cheque in ontvangst. Onze dank gaat wederom uit naar ABN|AMRO en in het bijzonder naar de eerder genoemde lieve medewerkers van DE Bank. Chapeau!

 

 

 


Handbal Only Friends 10 jaar!

Only Friends is in het jaar 2000 opgericht en zijn we 16 jaar geleden begonnen met voetbal. Al snel kwam er een 2e sport bij; HANDBAL.

Lotte en Mark; beiden al 10 jaar lid van de afdeling HANDBAL
Lotte en Mark; beiden al 10 jaar lid van de afdeling HANDBAL

Afgelopen woensdag was het dan ook zo ver dat de afdeling handbal haar 10-jarig bestaan vierde. Heerlijke taartjes, gekocht bij een ander goed doel (en dan snijdt het (gebaks-)mes mooi aan twee kanten), werden na de training gegeten zoals dat hoort op een verjaardag. Onder het genot van limonade werden de verhalen van 10 jaar HANDBAL met elkaar besproken en mooie herinneringen opgehaald.

Handbal 10 jaar
Limonade en taart na afloop van de training

Tijdens de training zelf werd er natuurlijk met veel inzet gehandbald maar was er ook tijd voor een dolletje en veel humor. Van harte met het 10-jarige bestaan en op naar de 20!


Only Friends winnaar van ING Goede Doelen-actie

Het ING Fonds organiseerde kort geleden een goede doelen-actie onder de noemer "Help Nederland Vooruit!" Mooie initiatieven in Nederland konden zich aanmelden.

INGOok Only Friends heeft dat op voorspraak van een bevriende relatie gedaan en we kwamen vervolgens in de finale van het district Amsterdam (noord). Diegene die de meeste stemmen zou krijgen was de winnaar. Massaal is er gestemd op Only Friends en vorige week kwam dan ook het telefoontje dat wij de winnaar waren en een mooie cheque van €5.000,00 werd ons in het vooruitzicht gesteld.

Dinsdagochtend gingen onze Dennis en Myron naar het kantoor van ING op het Buikslotermeerplein en kregen daar de cheque overhandigd. Andere mooie initiatieven als Vluchteling Welkom, Florakokjes, Voedseltuin Ijplein en AanEen kregen ook een cheque uitgereikt door de medewerkers van ING.

Wij bedanken een ieder die op Only Friends heeft gestemd (waardoor we met overmacht hebben gewonnen, zeggen we trots) en feliciteren de andere initiatieven met hun prijs en wensen hen succes met hun mooie werk.ING


Johan Cruijff, vriend van Only Friends overleden

Geschokt en diep bedroefd hebben we vanmiddag kennis genomen van het overlijden van onze vriend, Johan Cruijff.

thumb_Johan Cruyff Studie 044_1024 kopie
Dennis, Johan Cruijff en Myron

Johan Cruijff was, vanaf het ontstaan van Only Friends in 2000, een ware fan en ondersteuner met zijn foundation van onze club. Jaarlijks kwam Johan met zijn Cruijff-team ook nog voetballen bij ons op het Friendship Sports Centre en waren wij te gast op zijn "Koken met Cruijff"- event voor het goede doel; kinderen, al of niet met een beperking, zoveel als mogelijk te laten bewegen en sporten.

Langs deze weg condoleren wij vrouw Danny, de (klein-) kinderen en overige familieleden. De enige schrale troost die we hebben is dat onze Johan verder lijden bespaard is gebleven.

Johan is niet meer maar in ons hart voor eeuwig bij ons. Zolang er sterren aan de hemel staan, zal Only Friends van je houden!

Lieve Johan, rust zacht.


Sweat4OnlyFriends groot succes!

Fitness & Healthclub The Crunch in Amsterdam heeft al jaren een warme band met Only Friends en voor, alweer, de 4e keer in successie organiseerde The Crunch een spinningmarathon waarvan de opbrengst geheel ten goede komt aan Only Friends.

Spinning MarathonWat begon in The Crunch met zo'n 15 fietsen is uitgegroeid tot een gigantisch evenement: rond de 200 fietsen en meer dan 230 deelnemers afgelopen zondag! Is dat niet geweldig! Op zaterdag werd al met vereende en vrijwillige krachten begonnen met de opbouw van de sporthal, overigens wederom op ons eigen sportcentrum; Friendship Sports Centre. De sfeer zat er op zaterdag al in en hard werkend maar nog steeds met veel humor en gelach werden de spinningfietsen in welhaast militaristische precisie in het gelid gezet, voorzien van nummers en deelnemersnamen en kreeg het podium contouren en niet te onderscheiden van een "Dance Valley"- achtig geheel. Vlaggen, banners en standjes met heerlijke sportdrankjes completeerden het mooie plaatje. We waren er klaar voor op zaterdagavond!

Op zondagochtend was het al weer vroeg een drukte van belang: de laatste producten gingen in de goody bags, stagiaires van ROC werden geinstrueerd over wat van hen de gehele dag werd verlangd zoals o.a. parkeerwacht, bezetten van de inschrijftafels, water/drankjes geven aan de sporters en helpen met de afbouw. De loterijprijzen werden ten toon gesteld, de koffietafel met heerlijk zelf gebakken taarten werd klaar gezet en de sound check knalde door de sporthal. De spinningmarathon kon beginnen!

De deelnemers druppelden vanaf zo'n beetje 09.00 uur binnen en alles liep op rolletjes zoals in de draaiboeken al beschreven was. Vlak voor 11.00 dreunde en kreunde de sporthal op haar grondvesten; deelnemers draaiden al of niet zenuwachtig alvast wat rondjes op hun fiets, anderen trokken hun kleding nog eens recht en velen zochten het toilet nog even op voor een laatste plasje. Om 11.00 uur besteeg Floor, één van de geweldige presentors/motivators, het podium en sprak onze Dennis (oprichter Only Friends) en een grote groep van onze kinderen toe. Zij mochten met het bekende 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, ONLY FRIENDS het startschot geven. En daar gingen ze; meer dan 200 kanjers op de pedalen om 5 uren (!) te fietsen voor Only Friends.Spinning Marathon

Wat een geweldige dag werd het vervolgens. Enorm goede sfeer en gezelligheid! Opzwepende en humoristische motivators! Fantastische deelnemers! Eén groot feest met alom stralende (soms wat vermoeide) gezichten! Aan het einde, zo rond de klok van 16.00 uur, spatte de sporthal bijkans uit elkaar op harde beats en trommelgeroffel van drie percussionisten. De 5 uren waren volbracht en met een schot van confetti werd het einde ingeluid. Super was het dat Chris Zegers vanuit Thailand belde en live vertelde dat hij met 10 (door middel van loting getrokken) kinderen van Only Friends een dagje Artis gaat doen. Daarna volgde nog een heuse loterij met blije winnaars van mooie prijzen en uiteindelijk de overhandiging van de cheque van maar liefst ruim €13.000,00 ten bate van Only Friends!

Wat een geweldige dag!! We willen iedereen, zonder namen te noemen want dan vergeten we vast iemand en dat willen we niet, bedanken voor zijn/haar bijdrage aan dit onvergetelijke event.

Eén naam willen we wel noemen en dat is die van Nicole Bommer van The Crunch; zij is de grote initiatiefnemer en organisator van Sweat4OnlyFriends. Nicole, enorm veel dank voor alles wat je hebt gedaan en laten doen. Graag tot volgende jaar, de 5e editie van Sweat4OnlyFriends!

Barbara, Floor en top-organisator Nicole
Barbara, Floor en top-organisator Nicole

 


Only Friends Hockey heeft ruimte voor nieuwe leden

Hockey is een echte Nederlandse sport waar onze nationale elftallen ook best goed in zijn op wereldniveau. Maar hockey is leuk en goed voor iedereen.

Hockey
Hockey; een moderne en gave sport

Ook al weer een paar jaren kent Only Friends de afdeling Hockey. Hockey is leuk en goed om te doen maar ook voor velen al heel snel te beoefenen. Je leert om goed om te gaan met de stick en bal. Daarnaast ben je volop in beweging en kunnen er al heel snel onderlinge partijtjes gespeeld worden.

Hockey is een moderne, snelle en gave sport. Wil je ook hockeyen bij Only Friends, meldt je dan aan via de website van Only Friends bij het rode vlakje "Sporter worden?" of druk op het volgende woord HOCKEY


ALO-studenten geven cheque aan Only Friends

De ALO (Academie voor Lichamelijke Opvoeding) heeft al jaren een band met Only Friends en levert geregeld studenten/stagiaires aan ons om te helpen bij het sporten met de kids.

ALODe ALO is al sinds jaar en dag een zeer gerenommeerde opleiding voor sportdocenten en vele van de studenten hebben als stagiair gewerkt (of werken nog) bij Only Friends.

DEMO is een voorstelling voor 3e jaars ALO-studenten die in 7 weken tijd door elke klas aan de ALO wordt gemaakt en bestaat uit de onderdelen turnen, zelfverdediging, dans en toneel. Het geheel wordt begeleid door vakdocenten en is de klas verdeeld in commissies om DEMO een succes te laten zijn. Zo is er ook een marketingcommissie die organisatorisch en financieel verantwoordelijk is voor het DEMO-evenement. Zij genereren geld om DEMO mogelijk te maken maar ook om een deel van het geld/de opbrengsten te schenken aan een goed doel. En laat dat nu Only Friends geworden zijn!

"Vele ALO'ers hebben zich de afgelopen jaren mogen ontwikkelen bij Only Friends en nu vonden we het leuk om jullie te helpen met de verdere ontwikkeling van jullie mooie club", aldus Emma v Kesteren, oud-stagiair. De cheque van maar liefst €1.000,00 werd uitgereikt aan Dennis (Gebbink) oprichter van Only Friends door Younes Jabboury (oud-ALO-er) en Dennis Zwagerman (student 3e jaars).

Namens Only Friends bedanken wij alle ALO-ers voor deze mooie geste en hopen dat nog velen bij ons stage zullen lopen.

 


Privacy Preference Center