Sinterklaas en zwarte Pieten bezochten ook dit jaar Only Friends
4 december 2018Nieuwsbericht,Top nieuws
Ook dit jaar is Sint met zijn Pieterbazen bij Only Friends langs gekomen. Wat een feest! Zowel bij de kinderen op woensdag en bij de "oudjes" op vrijdag.
Net zoals vele voorgaande jaren wist Sint de weg naar Only Friends moeilijk te vinden, werd geholpen door de limousine service van Driving4U en kwam binnen in het clubhuis met een grote (17) groep zwarte Pieten.
Met veel gejuich werd Sint in het bomvolle, gezellige en nieuwe clubhuis van het Friendship Sports Centre welkom geheten door Els (Bijl) en de burgemeester van Only Friends, June(Heijst).Sint werd direct overladen met prachtige tekeningen, gedichten, verlanglijstjes en ... zong wederom onze Younes voor hem. Hoe leuk is dat! En voor Danny (van der Poll) die jarig was, werd door iedereen het Lang Zal Hij Leve gezongen en nam Danny direct voor de rest van het feest de stoel van Sint in beslag. Sint zette de redactie van Team Talk (het clubblad van Only Friends) in het zonnetje vanwege de 50e (!) editie die vervolgens door één van de zwarte Pieten werd overhandigd aan Dennis, Myron (beiden Gebbink) en Etienne Spee.
Ondanks het feit dat Sinterklaas weer een jaartje ouder is geworden, is Sint nog erg fit en energiek. De beentjes gingen dus bij hem maar ook bij zijn Pieten in de lucht en werd er gedanst met en door iedereen. Ook een heuse polonaise werd ingezet en Sint had wederom totaal geen zin om weg te gaan. Het "dag Sinterklaasje" moest zelfs tweemaal ingezet worden. Hoe grappig is dat! Maar ja...er zijn in Nederland natuurlijk nog meer kinderen.
Twee dagen daarna was Sint met een zwarte Piet alweer op het Friendship Sports Centre en bezocht Older Friends. De ouderen (maar jonkies vergeleken bij Sint) vonden het prachtig, de lachsalvo's waren niet van de lucht en Sint bekeek tal van sportactiviteiten waar de "oudjes" mee bezig waren. Daarna ging hij met "de oudjes" aan de koffie met heerlijke versnaperingen. Wat was het allemaal weer goed geregeld voor Sint, zijn Piet en de Older Friends. Na nog een aantal moppen en gekkigheden verliet hij al dansend Only Friends met de mededeling dat hij volgend jaar zeker weer terug komt.
Mooie ontmoeting van Only Friends met Cercle Brugge
29 november 2018Nieuwsbericht,Top nieuws
De voetballertjes van Only Friends maken al geregeld mooie dingen mee, kregen nu een uitnodiging voor een wedstrijd tegen Cercle Brugge en gingen daar graag op in.
Het is altijd leuk om een oefenwedstrijd te spelen tegen een andere club en des te leuker als dat in België is en .... je mag als Ajax|Only Friends ook nog eens in de echte spelersbus van Ajax naar Brugge reizen. Hoe cool is dat? Als toefje op de toch al mooie taart: een heus politie escorte door de straten van Brugge naar het stadion! Een mooi krantenartikel in de Belgische Pers zegt meer dan welke woorden ook.
College Hageveld gaat Only Friends ondersteunen
28 november 2018Nieuwsbericht,Top nieuws
Zo aan het einde van het jaar overdenken vele bedrijven, organisaties en clubs de tijd die achter ons ligt en in de donkere dagen voor en rond kerst denken we gelukkig vaak aan onze medemensen. Zo ook leerkrachten en medewerkers van college Hageveld in Heemstede. Zij kwamen in contact met Only Friends en hadden een mooi idee.

Ieder jaar organiseren onderdelen van college Hageveld (een school voor louter Atheneum (wel met Latijn) en daarmee uniek in Nederland) sponsoracties ten bate van goede doelen. De kinderen van de school lopen, rennen of fietsen dan gesponsord door familie, vrienden en buren en dit jaar is gekozen om x baantjes te schaatsen in december. Hoe leuk is dat? En heel gaaf voor ons is dat ze Only Friends als goede doel hebben gekozen.

Om de kinderen uit de 3e klassen (in totaal 9 en daarmee ruim 200 kinderen) een nog beter beeld te geven voor wie zij precies gaan schaatsen, gaf onze Dennis gisteren in het prachtige schoolgebouw van college Hageveld een presentatie over Only Friends. Gedurende zijn presentatie was het muisstil en kreeg hij een geweldige applaus na afloop. De kinderen, maar ook de aanwezigen leerkrachten en medewerkers van college Hageveld, waren zichtbaar onder de indruk. Op zijn beurt bedankte Dennis uit het diepst van zijn hart dat de kinderen voor Only Friends willen schaatsen. In januari zal een groepje kinderen en leerkrachten bij Only Friends mee sporten en de opbrengst van het schaatsen onthullen. Hoe leuk is dat?

Dit is een praktijk voorbeeld van hoe organisaties (in dit geval een school) sponsoractiviteiten ontplooien voor goede doelen en college Hageveld dus voor Only Friends. Hoe hartverwarmend en het maakt de wereld een stukje mooier. Velen zijn college Hageveld voor gegaan maar het leek ons goed om dit soort mooie projecten een keer onder de aandacht te brengen.
Eerste OldStars walking football toernooi bij Only Friends
Wat een feest bij Only Friends op het Friendship Sports Centre waar gisteren (vrijdag 23 november) ruim driehonderd 55-plussers (heren en dames!) op de beide velden van ons prachtige sportcentrum aan het (walking) football-en waren. Hoe leuk is dat?

Het OldStars walking football toernooi (1e editie voor Amsterdam) was georganiseerd door het Nationaal Ouderenfonds in samenwerking met Only Friends en het Friendship Sports Centre. Bekende OldStars als Sonny Silooy (55) en Simon Tahamata (62) speelden ook een potje mee om de spelvorm te promoten. Deelnemers waren o.a. afkomstig uit Leeuwarden, Hoorn, Enkhuizen, Katwijk, Enschede en Harlingen. En ...ons eigen Only Friends-team speelde ook zeer verdienstelijk mee.
Nederland telt inmiddels 300 voetbalclubs waar OldStars walking football wordt aangeboden. Het Nationaal Ouderenfonds zet zich met de gemeente Amsterdam in om meer ouderen, clubs en maatschappelijke organisaties te verbinden door en aan de snelgroeiende spelvorm.

De driehonderd 55-plussers meldden zich rond 10.00 uur op het Friendship Sports Centre, de thuisbasis van Only Friends. Na het openingswoord door onze oprichter Dennis (Gebbink) speelden de teams in onderling ontmoetingen tegen elkaar, werd een heerlijk lunch genoten en was er na afloop tijd voor de 3e helft met bier en live muziek. Alles onder ons clubmotto "Je bent goed zoals je bent!"

OldStars walking football is een variant op het reguliere voetbal en is afkomstig uit Engeland. Bij dit speltype mag alleen gewandeld worden en dus niet gerend. Er wordt zes tegen zes gespeeld, zonder keepers, slidings mogen niet worden gemaakt en is lichamelijk contact verboden. Plezier en sociale contacten staan voorop. Daar voegen we nog aan toe dat blijven bewegen heel belangrijk is!
Vandaag ontvingen wij een mooie bedankbrief:
"Wat hebben wij gisteren genoten! Wat een fantastisch toernooi. Alles was
tot in de puntjes geregeld, het heeft ons aan niets ontbroken.
Er was een goede sfeer, de wedstrijden waren erg sportief. Ook de
"ontmoetingen" waarbij teams door elkaar werden gehusseld waren een
groot succes!
Ook de catering met o.a. de koffie en de lunch, was overheerlijk.
De presentatie van Dennis Gebbink was ontroerend en ook zijn medewerking
aan het toernooi werd door alle spelers zeer gewaardeerd.
Wil je namens TOS-Actief-Oldstars alle medewerkers van het Nationaal
Ouderfonds bedanken voor hun medewerking aan dit geweldige toernooi?
Wij hopen dat dit toernooi jaarlijks wordt gehouden, bij deze schrijven
we ons alvast in!
Nogmaals hartelijk dank!"
Boeken kopen voor Sint of Kerst? Steun Only Friends zonder dat het extra kost!
Veel mensen kopen gedurende het gehele jaar boeken maar de topaankopen van boeken liggen altijd rond Sinterklaas en de Kerst. Je kan naar de winkel maar ook makkelijk via het internet boeken bestellen.
Ben je van plan binnenkort voor jezelf, Sinterklaas of als pakje onder de kerstboom een boek, of misschien wel boeken, te kopen, denk dan eens aan de mogelijkheid om dat te doen via YouBeDo.com. Je steunt daarmee dan direct Only Friends.
Hoe gaat het in zijn werk? Je gaat naar YouBeDo.com en kiest het gewenste boek of boeken. Je ziet dan direct welk bedrag van jouw aankoop naar het goede doel gaat. Tijdens het koopproces wordt aan je gevraagd welk goede doel je wilt steunen en dan typ je Only Friends in. Eigenlijk allemaal heel simpel!
"Als je dan toch op internet boeken koopt, doe het dan goed. Bij YouBeDo.com lever je met iedere aankoop een bijdrage aan een goed doel naar keuze." aldus Jan Terlouw, Schrijver 
Laurens ten Dam Ride (1e editie) ten bate van Only Friends zeer succesvol
19 november 2018Nieuwsbericht,Top nieuws
Al een tijdje was Only Friends op zoek naar een mooi publieksevent en als het er dan uiteindelijk van komt en ook nog met de hulp van kanjer Laurens ten Dam is het helemaal top!

Een publieksevent is een event waar iedereen aan mee kan doen en waarvan de opbrengst naar het goede doel, in ons geval Only Friends, gaat. Voor iedereen leuk om aan mee te doen en voor Only Friends brengt dat geld in het laatje. Wielerliefhebber Roy Gebbink (de broer van onze Dennis) ging om de tafel met o.a. Paul Santen, coryfee Jan Derksen en toen Laurens ten Dam een presentatie van Myron (Gebbink) over Only Friends had gezien en gehoord, sloot laatstgenoemde zich aan bij het groepje. Laurens sloot zich niet alleen aan maar nam het heft voor een deel in handen en wilde het graag de Laurens ten Dam Ride (LtD Ride) laten heten en dat niet voor één keer maar het liefst vele jaren achter elkaar.

Ruim 130 wielrenners meldden zich aan voor de LtD Ride en zondag 18 november was het zover. In de vroege ochtend sprongen ze op hun fiets en reden een mooi uitgezet parcours op tal van ondergronden van een slordige 110 kilometer. Halverwege in Lage Vuursche stonden er overheerlijke pannenkoeken klaar en werden de eerste ervaringen uitgewisseld. Daarna werd weer de fiets gepakt om terug te rijden naar waar ze begonnen waren: bij Only Friends op haar prachtige Friendship Sports Centre.

Moe maar zeker voldaan ging men in het onlangs gerenoveerde clubhuis aan de FEBO-bitterballen en heerlijk bokbier van Ruhr Gold. Vervolgens werden Dennis en Myron op kundige en humoristische wijze geïnterviewd door niemand minder dan Eric Corton en ging het dak er af toen Laurens ten Dam zijn handtekening zette onder het ambassadeurschap van en bij Only Friends. Een heerlijk stampotbuffet, gemaakt door onze eigen chef kok Peter Bak, completeerde het geheel.

Het bleef nog lang positief onrustig in het clubhuis! Hoe leuk is dat!
Jack van Gelder ambassadeur van Only Friends
16 november 2018Nieuwsbericht,Top nieuws
Jack van Gelder wie kent hem niet? Al jaren op tv en radio en nu ambassadeur van Only Friends!
Jack van Gelder is in hart en nieren een Amsterdammer en zat in zijn jonge jaren op het Spinoza Lyceum. Hij groeide op met en bij de voetbalclub AFC alwaar hij ook onze Dennis (Gebbink) leerde kennen want laatst genoemde speelde bij AFC jaren in het eerste elftal. Jack was toen al onder de indruk van de energie, passie en liefde die Dennis stak in Only Friends en is hem nooit uit het oog verloren.
Onlangs verzorgde Jack op zeer kundige wijze de presentatie op het Charity Golfevent op The International en raakte diep onder de indruk van de voordracht die onze Dennis daar gaf. De mannen raakten aan de praat en het ambassadeursschap was zo geregeld. Hoe leuk is dat?
Afgelopen woensdag werd het bekrachtigd met een heerlijk bak koffie en een ferme handdruk. Jack gaat zich waar hij kan (en is hij is zeer veelzijdig) inzetten voor Only Friends.
Jack, welkom bij de Only Friends-familie en we hopen dat ook jij daar veel plezier aan zal beleven!
Benefit Night 2018; fantastisch, emotioneel en bere gezellig!
16 november 2018Nieuwsbericht,Top nieuws
Na maanden van voorbereiding was het dan zover; Benefit Night 2018 op zaterdag 10 november.
De sporthal, omgetoverd tot schitterende feestzaal, stroomde aan het begin van de avond vol. Meer dan 70 tafels met ieder 10 personen waren verkocht (en daarmee was de avond uitverkocht!) en een snelle rekensom leert dan ook dat er ruim 700 gasten aanwezig waren. De sfeer zat er vanaf het begin al goed in en het werd dan ook een gezellige en volgens velen een mooie en bijzondere avond. Mooie video-beelden van onze kinderen, indrukwekkende speeches, heerlijk eten en drinken, een heuse veiling en loterij, geweldige presentatie door Humberto Tan en Esther Schouten en dat alles omlijst door super optredens van tal van artiesten. En ...als dan de opbrengst ook nog eens €656.570,00 is, gaat het dak er echt af!
Deze 6e editie van de Benefit Night was niet mogelijk geweest zonder de inzet van heel veel lieve mensen en bedrijven! Dank, dank, dank!
Ook alle tafelkopers en gasten ontzettend bedankt, namens het Friendship Sports Centre en sportclub Only Friends! Graag tot volgend jaar (en...wees er snel bij want er zijn al weer veel tafels gereserveerd).
Dennis en Myron (Only Friends) foto-/rolmodellen voor nieuw merk Uniqlo
9 oktober 2018Nieuwsbericht,Top nieuws
Dennis, onze oprichter, en zijn zoon Myron, met wie Only Friends is begonnen, hebben al heel wat mee gemaakt in 18 jaar Only Friends maar gevraagd worden als foto-/rolmodellen of nog beter als ambassadeurs, dat was hen nog niet eerder overkomen. Hoe leuk is dat!?

Op kantoor van Only Friends kwam een telefoontje binnen of Myron model wilde zijn voor het nieuwe kledingmerk Uniqlo dat een winkel ging openen in Amsterdam. Myron zei trots JA en toen Uniqlo de foto's en het verhaal van Dennis gehoord hadden, werd ook Dennis terecht gevraagd om mee te doen. Hoe mooi? Twee fantastische mannen die ook echt wat hebben neergezet in Amsterdam (Only Friends en het Friendship Sports Centre) en zich nog steeds 24 uur per dag inzetten voor kinderen en jongeren met een beperking.

Een serie aan activiteiten volgde want zeer professioneel werd alles aangepakt; intake, kleding keuze, foto shoot, media training, fitting event en pre opening zijn zomaar een paar van die zaken. Voorafgaand aan de pre opening (celebration) van de Uniqlo winkel aan de Kalverstraat (die overigens ook een entree heeft aan het Rokin) op 27 september, waren de mannen al in een zogeheten teaser campagne te zien op tal van abri's in Amsterdam onder het mom van "To A New Every Day".
Tijdens de Pre Opening Celebration waar tal van genodigden, pers, de ambassadeurs en de Japanse directie aanwezig waren, werd op een heuse Japanse ceremoniële wijze met het open slaan van Sake tonnen de winkel ingewijd. De officiële opening voor het publiek was een dag erna en ook daar was onze Dennis weer bij aanwezig om het lint door te knippen en een grote toestroom van klanten naar binnen te laten.

Dennis en Myron: niet alleen fantastische (sport-) mannen maar ook nog eens ambassadeurs van een internationaal top kledingmerk.
Langs deze weg willen wij ook alle medewerkers van Uniqlo van harte feliciteren met hun eerste winkel in Nederland.
ABN AMRO loopt giga bedrag bij elkaar voor Only Friends
9 oktober 2018Nieuwsbericht,Top nieuws
In vele eerdere berichten hebben we vaak al terecht gemeld dat ABN AMRO en vooral ook hun medewerkers fantastische supporters en sponsors zijn van Only Friends. Zo ook in het weekend van 22 en 23 september bij de Dam tot Dam Loop. Hoe gaaf is dat!?

Vele ABN AMRO-ers hebben gelopen tijdens de Dam tot Dam met Only Friends als goede doel. Een bedrag van maar liefst €28.750,= liepen ze bij elkaar. Zonder anderen te kort te doen, kunnen we Wendy Kattouw van ABN AMRO wel de grootste fan noemen. Zij zet zich al jaren in voor meerdere projecten van Only Friends en liep dit jaar, ondanks een spierziekte, ook mee. Wendy wilde graag, zoals ze dat zelf noemt, "het medaille gevoel ervaren" en in de geest van Only Friends "Je bent goed zoals je bent!" de Dam tot Dam lopen.
Na afloop zei ze dan ook dat het meer dan waard was en aan onze oprichter Dennis, kon een cheque van maar liefst €28.750,= uitgereikt worden. Dennis was, zoals gebruikelijk, zeer dankbaar en bedankte de ABN AMRO-ers om zo een stap te zetten in het verwezenlijken van zijn droom: 100 jaar worden met Only Friends. Voor een mooi filmpje klik hier.
Langs deze weg bedanken we nogmaals alle ABN AMRO-ers! Chapeau!


























