Wist je dat je Only Friends ook kunt steunen via een PowerFlower?

PowerFlower is een bloemrijke, feestelijke cadeaubon die je geeft als bedankje of gewoon zomaar.

Een PowerFlower begint al bij €5. Jij kiest de waarde en de ontvanger bepaalt naar welk goed doel het bedrag gaat. In totaal zijn er 44 goede doelen aangesloten bij PowerFlower. Groot en klein. Ga voor meer informatie naar hun website www.powerflower.nl of bekijk hun Facebookpagina. Voor het goede doel, met een goed gevoel.


Only Friends fotoshoot met adidas kleding

Only Friends wordt enorm ondersteund door adidas als het gaat om o.a. vrijwilligers- en kinderkledingpakketten. Hoe gaaf is dat?

Zoals al in eerdere artikelen gemeld hebben adidas en Only Friends een zeer warme en echte band en heeft adidas de positie van kledingleverancier overgenomen van de voorganger. Inmiddels zijn de vrijwilligers keurig voorzien van adidaskleding en ook konden de leden al kledingpakketten kopen tegen een zwaar gereduceerde (dus door adidas gesponsorde) prijs.

Afgelopen vrijdag vond er een foto-shoot plaats van veel kinderen in hun adidas-outfit aangevuld met specifieke sportattributen van de betreffende sportafdeling. Ook de voetballertjes in de Ajax-/ABN AMRO/adidas outfits ontbraken niet. Een fantastische middag die volledig voor rekening kwam van onze lieve vrienden van adidas en waarbij de kinderen zich opstelden als ware fotomodellen.

De foto's zullen gebruikt gaan worden voor diverse media zoals website, facebook, foldermateriaal, briefpapier en uitingen in het clubhuis en op de busjes/auto's van ons.

Alles weer even in een, letterlijk en figuurlijk, fris en nieuw jasje. Hoe cool is dat? Onze dank aan adidas is groot!

 


Mooie Ajax More than Friends day bij Only Friends

De Ajax Foundation organiseerde woensdag samen met Only Friends de Ajax More than Friends day.

De sportdag-voorheen de Ajax Foundation G-dag-was special bedoeld voor jeugd en jongvolwassenen met een fysieke of verstandelijke beperking. Vrijwel de hele Ajax-selectie was 's middags present op ons complex in Amsterdam. Ook de selectiespelers van Jong Ajax en de Ajax vrouwen mengden zich tussen de sportende youngsters.

Tijdens de sportieve dag konden deelnemers samen met de spelers en speelsters van Ajax kennismaken met verschillende sporten. Naast voetbal stonden onder meer atletiek, (rolstoel)basketbal, kickboksen, judo en tennis op het programma. Heini Otto vertolkte woensdag bij dit evenement de rol van spreekstalmeester. Ook John Heitinga mengde zich tussen de sportende Ajacieden. Heitinga is naast trainer van Ajax O-19 ook ambassadeur van de Ajax Foundation.

Dat de sportdag zich afspeelde op ons complex was logisch. Ajax heeft een meerjarige samenwerkingsovereenkomst met Only Friends.

De populairste Ajacieden in de selectie van Erik ten Hag kwamen woensdag overigens nauwelijks aan sporten toe. Het uitdelen van handtekeningen nam vaak veel tijd in beslag. Het evenement werd ondersteund door maatschappelijk partner ABN AMRO.


Boek met in de hoofdrol Pippa, een sporter bij Only Friends

Anders mooi, Leven met Pippa

Nu Pippa een tiener is, kan haar moeder Marlies Kieft reflecteren op het leven met haar dochter met het syndroom van Down. In haar boek beschrijft ze hoe ze Pippa vanaf het begin welkom heeft geheten, maar ook hoe de zorg soms meer kracht vraagt dan ze heeft. Ze schrijft over de plicht om heilig te zijn en de prijs die ze daarvoor moet betalen. Over de spanningen die het krijgen van een speciaal kind heeft gebracht in haar relatie. Over onnadenkende opmerkingen van anderen én over ontroerende reacties. Ze leerde steun te zoeken op de juiste plekken. En terwijl de maatschappij vraagtekens zet bij het anders-zijn, heeft zij er een grotere waardering voor gekregen.

Anders mooi is een dicht op de huid geschreven verhaal over een reis van een moeder die in een onbekend land terechtkomt en met vallen en opstaan leert op te komen voor haar kind én zichzelf. Maar bovenal gaat het over het vinden van je eigen weg als het leven anders loopt dan gedacht.

Auteur: Marlies Kieft. Uitgeverij: Nijgh & van Ditmar


Wie loopt er mee in de Johan Cruyff Foundation run?

Onze goede vrienden van de Johan Cruyff Foundation organiseren ook dit jaar weer de 14K run. Hoe gaaf is dat? Doe je mee?

Voor ons ligt een nieuw jaar waarin ook de Cruyff Foundation weer veel jeugd in beweging wil brengen en hen zo wil helpen bij hun ontwikkeling.

Middels dit bericht willen we graag aandacht vragen voor een bijzondere Cruyff Foundation activiteit: de Cruyff Foundation 14K Run! We zouden het namelijk te gek vinden als zoveel mogelijk mensen mee doen aan de Cruyff Foundation 14K Run! Zo kunnen zij geld ophalen voor de projecten van de Cruyff Foundation om nóg meer jeugd in beweging te brengen, waarvan wij, Only Friends, er één zijn!

Cruyff Foundation 14K Run –  woensdag 25 april
De Cruyff Foundation 14K Run is een Social Run ter nagedachtenis aan Johan Cruijff, met als doel zijn gedachtegoed levend te houden én geld op te halen voor de Cruyff Foundation. De hoofdafstand is een route van 14 kilometer langs memorabele plekken uit het leven van Johan Cruijff. Het is ook mogelijk om mee te doen aan de 5K Run of de Kids Run. De start van de 14K Run is bij het Olympisch Stadion, alle afstanden finishen in de Johan Cruijff ArenA. Natuurlijk zijn alle Runs ook toegankelijk voor sporters met een beperking. De Cruyff Foundation 14K Run wordt samen met Ajax (ook al zo'n mooie partner van Only Friends) georganiseerd.

Bekijk hier de video van vorig jaar!

Ben je enthousiast geworden en wil je mee doen? Geef je dan op via de website van het evenement!


OldStars Walking Football bij Only Friends

Een prachtig nieuw initiatief bij Only Friends; OldStars walking football!

OldStars walking football is een variant op het reguliere voetbal, afkomstig uit Engeland. Bij dit speltype mag er alleen gewandeld worden en dus niet gerend. Dit om blessures te voorkomen en zestigplussers de mogelijkheid te bieden om zo lang mogelijk te kunnen voetballen. Er wordt 6 tegen 6 gespeeld, zonder keepers. Tevens mogen er geen slidings gemaakt worden en is lichamelijk contact niet toegestaan. Hierdoor ligt de nadruk op het positiespel en is het de perfecte variant voor mensen die lang niet hebben gevoetbald of nu pas willen beginnen met voetbal. Plezier en sociale contacten staan bij OldStars walking football voorop!

Landelijk is het Nationaal Ouderenfonds de katalysator van het concept, in samenwerking met de Eredivisie en de KNVB. De afdeling Only Friends walking football start woensdag 25 april. Natuurlijk op ons eigen Friendship Sports Centre. Op het prachtig nieuwe kunstgrasveld. En zo gaan we het doen bij Only Friends:

 

  • Iedere woensdag
  • Van 11.00 uur tot 12.15 uur
  • Onder leiding van vaste trainers
  • Training met techniek, coördinatie, kracht, conditie en partij
  • Gast-trainers
  • Maandelijks een wedstrijd
  • Je wordt lid van Only Friends. Ben je al lid? Kan je het als tweede sport doen

Stuur graag deze informatie naar opa’s, misschien wel oma’s, en verder naar alle zestigplussers waarvan jij denkt dat ze dit leuk vinden? Met minimaal acht spelers kunnen we beginnen!

Lijkt het u leuk? Meldt u dan aan via dennis.gebbink@onlyfriends.nl.  Na ontvangst van de aanmelding volgt vanzelf de uitnodiging voor woensdag 25 april.

We kijken er naar uit!

 


In Memoriam Johan Cruijff 24 maart 2016

Johan Cruijff sloot Dennis en Only Friends in 2000 in zijn hart

Johan Cruijff was, vanaf het ontstaan van Only Friends in 2000, een ware fan en ondersteuner van onze club. Jaarlijks kwam Johan met zijn Cruijff-team ook nog voetballen bij ons op het Friendship Sports Centre en waren wij te gast op zijn “Koken met Cruijff”- event voor het goede doel; kinderen, al of niet met een beperking, zoveel als mogelijk te laten bewegen en sporten.

Johan Cruijff is in ons hart voor eeuwig bij ons. Zolang er sterren aan de hemel staan, zal Only Friends van je houden!

 


Only Friends kids met spelers van Ajax het veld op

Wat een geweldige ervaring voor een aantal van onze allerjongste Friends! Met jouw held mee het veld op, in een bomvolle Johan Cruijff Arena, bij de wedstrijd tegen ADO Den Haag op 25 februari jl.

Carel Eiting rechts op de foto

Wat een feest hebben we mogen beleven. Onze kanjers waren zo gelukkig en zo dankbaar! Om 10.30 uur liepen ze al polonaise met de Ajax-mascotte Lucky. Groot feest in café vak 113. De mensen van het café en Ajax hadden dit nog nooit meegemaakt, maar net als onze kinderen genoten ze volop, van het plezier en de dankbaarheid! Na de briefing en gedag zeggen van mamma, pappa of broer naar de kleedkamer! Daar ging het allemaal heel soepel. Onze kanjers luisterden prima en gedroegen zich voorbeeldig.

Onze Dennis (Gebbink) schreef in de nieuwsbrief: "De bibbers: zelf had ik, denk ik nog de meeste zenuwen. Zaterdagavond kon ik niet in slaap komen. Ik zag mezelf in een volle Arena achter één van onze spelers aan sprinten en dan maar niet te pakken krijgen. Pffff zal me toch niet gebeuren. Gelukkig is dit niet gebeurd, maar………tijdens het wachten in de spelerstunnel naast de spelers is het allemaal heel stil, serieus en geconcentreerd. In de briefing eerder is verteld als spelers niet willen praten, mag je geen contact zoeken. Onze Stein dacht daar anders over ;-) Hij tikte Ziyech op zijn schouder en zei “hé hoe heet jij?” Geen contact…iets harder tikken……iets harder vragen………geen contact, dan alles nog maar iets harder hahahahaha. En Yes, eindelijk contact. En de vraag: “wat ga je eigenlijk doen?” had Hakim vast niet zien aankomen ;-).

Onze Sven was er helemaal klaar voor! Vlak voor het betreden van het veld, begint Donny van de Beek, te schreeuwen naar zijn medespelers “Kom op dan! Scherp beginnen, we pakken ze aan” En toen het helemaal stil was, begint Sven precies hetzelfde te schreeuwen. Heel veel spelers schoten toen in de lach! En het netjes hand-in-hand lopen……niet voor Sven ;-)"

Mooie mail: Een dag later ontvingen we een prachtige mail van Ajacied Carel Eiting. Hij maakte deze wedstrijd zijn debuut. Hij had zichzelf met onze Jari op een foto gezien. Vroeg ons in een keurige respectvolle mail of hij deze foto mocht hebben en sprak zijn waardering voor Only Friends. Zo puur! Al met al, na deze toch wel ‘gedenkwaardige en vrolijke line-up’ heeft Ajax niet gewonnen. Hopen wel dat we toch nog een keer uitgenodigd worden.


Spinning marathon voor Only Friends groot spektakel

Afgelopen zondag 18 maart was het Friendship Sports Centre, de thuisbasis van Only Friends, het podium voor wederom een grootse spinning marathon.

Al weer een aantal jaren organiseert fitnessclub The Crunch (leading lady Nicole Bommer) met de hulp van velen een fantastische spinning marathon waarbij de opbrengst naar Only Friends gaat. Hoe gaaf is dat?!

Dit jaar was de sporthal zo donker (black box) als mogelijk gemaakt om het effect van opzwepende verlichting, muziek, zang, acrobaten en dansers optimaal te krijgen. En dat lukte! In totaal 5 uren (!) werkten de spinners zich in het zweet. Niet voor niets heette het event voorheen Sweat4Only Friends (tegenwoordig Cycling Circus Sweat) en stond men enthousiast en energiek te stampen op de pendalen. Respect en chapeau!

Aan het einde van de middag werd in het, inmiddels verbouwde, clubhuis nog gezellig nagepraat, een heuse loterij gehouden en de cheque overhandigd aan onze Dennis. Maar liefst ruim €12.000,00 is dankzij de spinning marathon opgebracht! Heel veel dank derhalve aan deelnemers, vrijwilligers, sponsoren en natuurlijk aan Nicole! Noteer alvast maar in de agenda: Sweat4OnlyFriends 17 maart 2019!


Rolstoelbasketballers van Only Friends zegevieren in Italië

De rolstoelbasketballers van Only Friends vertrokken afgelopen donderdag naar Italië om deel te nemen aan de Europacup en kwamen niet met lege handen thuis.

Thomas Boers, jeugdspeler en debutant op Europees niveau, scoort voor Only Friends

Sterker nog; zij behaalden de eerste plaats in de poule en dat betekent dat we tickets kunnen bestellen voor de finale wedstrijden in Sheffield (Groot Brittannië). Hoe gaaf is dat?

De eerste wedstrijd werd met 58-50 gewonnen van TSK Rehab Merkezi uit Turkije. Daarna bond ons team de strijd aan met de Fransen en wel de Leopards de Guyenne uit Bordeaux. 57-45 was de einduitslag in ons voordeel aan het einde van de wedstrijd. Daarna werd van de Belgen "patat gemaakt". De Gembo Players uit Antwerpen werden met 58-31 verslagen en toen was al duidelijk dat wij ons geclassificeerd hadden voor de finalepoule.

De laatste wedstrijd werd verloren maar waarschijnlijk waren de spelers toen al met hun gedachte bij de wedstrijden die eind april in Sheffield worden gespeeld.

Langs deze weg willen wij onze toppers feliciteren en wensen we hen veel succes in de voorbereiding en straks op het finale toernooi!


Privacy Preference Center