Benefit Night 2017 - Fantastische avond
14 november 2017Nieuwsbericht,Voorpagina
Benefit Night ’17
Na maanden van voorbereiding was het dan zover; Benefit Night 2017 op zaterdag 4 november.
De sporthal, omgetoverd tot schitterende feestzaal, stroomde aan het begin van de avond vol. Zo'n 70 tafels met ieder 10 personen waren verkocht (en daarmee was de avond uitverkocht!) en een snelle rekensom leert dan ook dat er ca. 700 mensen aanwezig waren. De sfeer zat er vanaf het begin al goed in en het werd dan ook een gezellige en volgens velen een mooie en bijzondere avond. Mooie video-beelden van onze kinderen, indrukwekkende speeches, heerlijk eten en drinken, een heuse veiling en loterij, geweldige presentatie door Humberto Tan en Esther Schouten en dat alles omlijst door super optredens van tal van artiesten. En ...als dan de opbrengst ook nog eens €562.992,00 is, gaat het dak er echt af!
Deze bijzondere jubileumeditie van de Benefit Night was niet mogelijk geweest zonder de inzet van:
Ivo Niehe, Humberto Tan, Esther Schouten, Stephan Geusebroek, Leona Philippo, Bryan B., Esther Pierweijer, The New Gospel Sensation, Rocq-E Harrell, het dansteam van het ROC van Amsterdam, het streetdanceteam van Only Friends, Friends at Work, Lex de Lang, GSA, Kappé, Héman, Disposables.bio, de vrijwilligers van Only Friends, de vrijwilligers van ABN Amro, de dames van Qui Vive en de aanbieders van de veiling- en loterij items.
Alle tafelkopers en gasten ontzettend bedankt, namens het Friendship Sports Centre en sportclub Only Friends!
Vastgoed Benefiet Golftoernooi wederom succesvol
24 oktober 2017Nieuwsbericht,Voorpagina
Ivy Group en Landmark Vastgoed Management golfden al eerder mee op het Only Friends Golftoernooi maar besloten om een eigen toernooi te organiseren met Only Friends als goede doel. Hoe gaaf is dat?

Na mee gedaan te hebben op twee Only Friends Golftoernooien, opperden Mark van Ginkel en Esli Burggraaf (Ivy Group) en Mark Tesselaar (Landmark Vastgoed Management) om een vastgoed toernooi te organiseren met hun relaties en de opbrengst te schenken aan Only Friends.
"Wauw" zeiden wij van Only Friends, "dat is gaaf!" En zo gebeurde het dat afgelopen vrijdag (20 oktober) op een herfstachtige dag alweer de 3e editie van het Vastgoed Benefiet Golftoernooi werd gehouden. Met zo'n 15 flights in de baan van Golfbaan Naarderbos (dit jaar voor het eerst onze gastheer), 4 cateringpunten en heerlijke eten en drinken na afloop was de gezelligheid en vriendschap weer top.
Nadat de loterijprijzen waren getrokken en de winnaars van de 3e editie Vastgoed Golf in het zonnetje waren gezet, kreeg onze Dennis de cheque met de opbrengst door de beide Marken, Esli en onze eigen Mark (Bak) uitgereikt. €25.000 maar liefst stond op de cheque en dit kwam mede door een extra donatie van Ivy Group en Landmark Vastgoed Management zelf.

Chapeau, wat een mooie 3e editie (op naar volgend jaar) en heel veel dank aan Ivy Group en Landmark Vastgoed Management (en natuurlijk hun relaties).
Only Friends blijvend volop in het nieuws
18 oktober 2017Nieuwsbericht,Voorpagina
Only Friends blijft volop in de belangstelling staan en regelmatig verschijnen er artikelen in diverse media. Zo ook twee-wekelijks in het Noord Amsterdams Nieuwsblad en de Kompas. Uitgeverij Rodi media plaatst deze artikelen en heeft onlangs ook een mooi artikel in hun Zorg Special geplaatst in diverse van haar kranten. Hieronder (of via deze link )kan je het artikel bekijken en lezen.
Kranten waarin de Zorg Special verschenen is:
- Noord-Amsterdams Nieuwsblad
- Regiokrant Kompas
- Zaanstreek op Zondag
- Huis-aan-huis
- Schagen op Zondag
- Groene Hart op Zondag
- West-Friensland op Zondag
- Den Helder op Zondag
- Alkmaar op Zondag
- Kennemerland op Zondag
- Purmerend op Zondag
- Schermer/Beemster op Zondag
Mooi artikel in Stad Doetinchem over start Only Friends Achterhoek
18 oktober 2017Nieuwsbericht,Voorpagina
In de regio krant Stad Doetinchem staat een mooi artikel over de start van Only Friends Achterhoek.
Aangezien niet iedereen deze krant ontvangt, kan je op de volgende link artikel Stad Doetinchem klikken om het artikel te lezen. De moeite waard en veel leesplezier!
Only Friends nu ook in de Achterhoek
16 oktober 2017Nieuwsbericht,Voorpagina
Afgelopen zaterdag was het dan zo ver; na Only Friends Amsterdam en Utrecht ging nu ook Only Friends Achterhoek van start. Hoe gaaf is dat?
Zoals in eerdere berichten al geschreven, is het goede werk en de vele sportactiviteiten van Only Friends op de radar gekomen bij vele mensen in het land. Zo ook in de Achterhoek om precies te zijn in Doetinchem. Ton Seegers was ooit op bezoek bij Only Friends in Amsterdam op een sportdag en werd, mede door Ivo Niehe's TV-programma, aangestoken door het "Only Friends-virus". Hij ging met veel enthousiasme en energie aan de slag en kreeg veel medewerking op zijn pad om Only Friends Achterhoek op te richten. Aangezien de samenwerking en communicatie zeer prettig verliep, is er besloten om de sportactivteiten voor kinderen en jongeren met een beperking te organiseren onder de naam Only Friends Achterhoek. Ook zijn er afspraken gemaakt over visie, missie, huisstijl en marketing-communicatie.
Zoals gezegd; afgelopen zaterdag was de start en werd er met veel enthousiasme gesport met kinderen en jongeren met een beperking. Heel mooi en hartverwarmend om te zien hoe het "Only Friends -vrius" zich verspreid over Nederland. Welke gemeente zal volgen?
Framevoetbal bij Ajax | Only Friends
16 oktober 2017Nieuwsbericht,Voorpagina
Voetbal is al jaren de grootste sport in Nederland, wordt niet voor niets vaak "volkssport" genoemd en kennen we in vele soorten. Senioren, junioren, pupillen, dames, G-voetbal en veteranen, om er maar een paar te noemen. Maar nu ook frame voetbal.
Voetballen is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Zo zijn er kinderen die vanwege hun lichamelijke beperking gebruik moeten maken van een rollator/looprekje of die grotendeels in een rolstoel zitten. Voor deze doelgroep is er een nieuwe voetbalvorm opgezet, die ervoor zorgt dat deze kinderen niet langer buitenspel hoeven te staan. Bij framevoetbal staan plezier en bewegen centraal. Druk voor een mooi filmpje op de volgende link; frame voetbal.
De Mytylschool in Rotterdam (die frame voetballers op hun school heeft) heeft contact opgenomen met Only Friends om te komen tot een wedstrijd. En aangezien wij een samenwerking hebben met Ajax werd het een heuse Ajax | Only Friends – Feijenoord ontmoeting.
Afgelopen zaterdag 14 oktober was het zo ver op onze eigen thuisbasis; Friendship Sports Centre.
Frame voetbal wedstrijd: AJAX | Only Friends – Feijenoord
Wat een plezier, wat een enthousiasme en wat een vriendschap! Daar kunnen de profs en supporters van Ajax en Feijenoord nog wat van leren. Uiteindelijk bleek dat onze vrienden uit Rotterdam net iets behendiger en verder zijn met frame voetbal en met een terechte 1-4 terug keerden naar de Maasstad. Maar niet voordat er met elkaar heerlijk werd gegeten en gedronken in het clubhuis van Only Friends.
In memoriam: Burgemeester van der Laan
6 oktober 2017Nieuwsbericht,Voorpagina
Ondanks dat Only Friends wist hoe ziek onze burgemeester van der Laan was, kwam het bericht van zijn overlijden vanochtend keihard aan.

Vele Amsterdammers, waaronder ook het bestuur, directie, leden, ouders en vrijwilligers van Only Friends, hadden burgemeester van der Laan in hun hart gesloten. Een fantastische burgervader die tussen de mensen stond, hield van zijn stad maar vooral van de mensen die daar wonen en werken. Meer dan een voorbeeld van hoe een burgemeester zou moeten zijn maar waar anderen daarin nog wel eens tekort schieten.
De heer van der Laan was ook een groot fan van Only Friends en kwam regelmatig op bezoek. Hij genoot dan volop van de kinderen en jongeren en sprak regelmatig zijn bewondering uit naar Dennis (Gebbink; oprichter) en alle vrijwilligers. "Only Friends is een parel op de kroon van de stad Amsterdam": was een uitspraak van de heer van der Laan.
We verliezen in hem dus niet alleen een fantastische burgemeester maar ook een groot fan en een zeer warm mens. Langs deze weg wensen wij zijn vrouw, kinderen, familie en vrienden heel veel sterkte met dit groot verlies.
“Lieve burgemeester, zolang er sterren aan de hemel staan, zal Only Friends van u houden”
Only Friends in Barcelona; een mooi en uitgebreid reisverslag
30 september 2017Nieuwsbericht,Voorpagina
De 8-ste internationale stadstrofee van Barcelona voor het aangepaste zaalvoetbalkampioenschap,de Special Olympics Catalunya, wordt jaarlijks, samenvallend met de festiviteiten van Barcelona, door de Catalaanse Sport Federatie, de Special Olympics Catalunya organisatie en met medewerking van de Gemeente van Barcelona georganiseerd en vond plaats op vrijdag 22 september tot en met zondag 24 september 2017.
Aan dit kampioenschap namen 5 teams deel:
- Special Olympics Catalunya uit Barcelona, Spanje (gastheer)
- Special Olympics Madrid uit Madrid, Spanje
- Special Olympics Monaco uit Monaco
- Ajax|Only Friends uit Amsterdam, Nederland
- FC Burnley uit Burnley, Engeland
Team G2 vertegenwoordigde Ajax|Only Friends in Barcelona. Teamleden; Wouter Brink, Marco Bruintjes, Lars Kreymborg, Joey van Leeuwen, Gianluigi Piesco, Thom Pool, Joey Rombaut en Danny Veldhuis. Teamcoaches; Willem Jellese en Marco Veldhuis. Overige Teambegeleiding; Roy Gebbink en Godfried Rellum.
Op vrijdagochtend om kwart over tien, verzamelde Team G2 met begeleiding in vertrekhal en Dennis hield vlak voor het incheckeneen korte toespraak. Deze toespraak is op Instagram gezet. Om even over half elf zwaaide Dennis samen met de meegekomen ouders Team G2 uit. Een spannend moment voor een enkele die nog niet of niet vaak gevlogen hebben begon. Bij de incheck-balie konden we als groep inchecken en kregen de toezegging dat we eerder het vliegtuig in mochten stappen, konden dan lekker onze bagage boven ons in het bagage rek kwijt. Wel hadden we een beetje pech met de vertrektijd omdat het vliegtuig een vertraging opliep van ca. 50 minuten. Hebben toen gelijk de organisatie in Barcelona geïnformeerd dat we deze vertraging hadden en dat ze daar rekening moesten houden, zij stuurden gelijk een bevestiging terug dat ze onze begeleidster daarvan hadden ingelicht.
We kwamen zoals verwacht ca. 45 minuten later in Barcelona aan en Nuria, onze begeleidster, kwam ons met de bus ophalen. We gingen gelijk naar het Loft Hostel en checkten ons in. We kregen twee kamers, een 8- persoons en een 3-persoons, dus de indeling was zo gemaakt. Een half uur erna waren we alweer op stap, samen met de spelers van Monaco en onder begeleiding van Nuria, gingen we met de metro naar Camp Nou, best een hele belevenis met de metro reizen in Barcelona voor ons allen.
We hebben zowel het museum als het stadion en de shops ruim kunnen bezichtigen. Een paar spelers kochten wat in de Barcelona-shop en de anderen vonden het allemaal wel mooi. We waren best wel onder de indruk van de hele entourage en konden, wel wat vermoeid, gelukkig met de bus mee terug naar het hotel, waar het team van Madrid mee was gekomen. Het diner stelde niet zoveel voor en moesten we, na onnodig wachten, achteraf zelf klaar maken in de magnetron! Het was ondertussen kwart over acht en iedereen had best wel grote trek! (Mopper,mopper,mopper!) Iedereen kreeg een bordje pasta, een groot bakje salade, wat stukjes brood, water en een stuk fruit. De maaltijd vulde wel en je kon nog wat meer krijgen als je nog trek had. We bleven daarna nog even lekker napraten, maar iedereen was best wel moe en de spelers gingen tegen half elf naar hun kamer om de volgende morgen om negen uur weer aan de ontbijttafel te komen.
De volgende morgen, zaterdag, na het ontbijt gingen we om half 10, gezamenlijk onder begeleiding van Nuria met de metro naar het Gemeentelijke Sportcentrum Mundet (CEM Mundet) van Barcelona. Van het Loft Hostel was het maar een stukje lopen naar het metro-station Diagonal en na 15 minuten stapten we uit op station Mundet en liepen ca.10 minuten, met op het laatste stuk nog een behoorlijke helling, naar het Sportcentrum. Kleedkamer 2, die we voor het hele toernooi toegewezen hebben gekregen was heel ruim.
Het toernooi werd afgetrapt door S.O. Catalunya tegen S.O. Madrid en dat was best spannend en eindigde in een gelijk spel. We konden mooi even naar onze tegenstanders kijken en zagen ze alle vier spelen. Wat ons opviel, was dat de andere teams veelal oudere zaalvoetballers waren. We zagen dat Monaco en Catalunya de sterke teams waren en dat Burnley de zwakste van de vier was. We wisten dus wat ons te wachten stond en gingen gewoon ons best doen.
Om ca. tien over half twaalf waren we aan de beurt tegen Catalunya, het programma was wat uitgelopen vanwege een blessurebehandeling van de vorige wedstrijd en hadden daarbij ook de speeltijd ingekort naar 2x18 minuten. Onze eerste wedstrijd was gestart en voor dat we het door hadden, was het al 1-0, dat ging echt heel rap. Onze spelers moesten heel erg aan het spel en het tempo wennen en probeerden en hun posities te bezetten en de tegenstanders te verdedegigen, wat natuurlijk heel erg moeilijk ging en de goals achter elkaar vielen. Catalunya was zo sportief en speelde in de tweede helft met de handrem op om onze spelers de kans te geven om ook aan te kunnen vallen en eventueel een goal te scoren. Dat was jammer genoeg niet gelukt en met een stand van 8-0 verlies, namen we vriendschappelijk afscheid van team Catalunya. We konden even bijkomen voordat we tegen Monaco moesten en de Coaches en de spelers hadden deze tijd benut om deze eerste wedstrijd goed te evalueren. Tegen Monaco was de schroom er enigszins af en werd er meer gevoetbald. Monaco had niet de intentie om net als Catalunya om ons een beetje te ontzien en ging er fanatiek en vol voor. Ik vond het toch nog knap dat we niet met hogere dubbele cijfers ware ingemaakt en hadden, als we wat meer gelukt hadden gehad, wel een goal kunnen scoren. Het werd met hard werken van onze kant maar tot 11-0 verlies beperkt. Om ca. twee uur in de middag waren we klaar voor de zaterdag en konden na de lunch naar het Loft Hostel teruggaan om ons op te frissen en daarna nog wat van Barcelona te zien. We spraken af dat we met zijn allen dan naar de La Rambla (Ramblas) gingen en van daaruit naar het restaurant zouden gaan waar wij ons gezamenlijke diner voor de zaterdag zouden krijgen.
Nadat we opgefrist en uitgerust waren, gingen we wandelend naar de La Rambla en liepen deze helemaal af tot het plein van Columbus, waar een paar levende standbeelden hun trucje deden. Ondertussen hadden wij met zijn allen een lekker ijsje genomen en al wandelend dit lekker opgepeuzeld. Het was daar best heel druk en overal zag je toch politie die de boel in de gaten hield.
We zouden om ca. half negen bij het restaurant zijn en namen, omdat we wat langer op de La Rambla waren gebleven, de metro naar het restaurant. We kwamen natuurlijk wat vroeg aan en waren het eerste team bij het restaurant, we konden gelukkig wel al naar binnen en gingen via een hoge trap het mooie restaurant in. Een hele zaal was afgehuurd en alle tafels per team waren heel chique gedekt. Toen we allemaal binnen waren, sprak Sergi Grimau de President van Special Olympics Catalunya een welkomstwoord uit en hield een korte toespraak in viertalen. We toostten met zijn allen met een lokaal drankje en gingen daarna aan het diner. We kregen veel voorgerechten van de regio en we vonden het allemaal heerlijk. Onze bestelde hoofdgerechten waren ook heel erg lekker en het toetje met aardbeien lekker fris. Tussendoor kwam Sergi bij ons aan tafel zitten en wilde het verhaal van Ajax|Only Friends weten. Roy heeft Sergi bijgepraat en hem ook uitgenodigd om naar Amsterdam te komen. Nadat we van de organisatie onze standaards hadden gekregen en Roy een korte dankwoord uitte, gingen we weer wandelend naar het Loft Hostel terug. Het was al laat en de spelers gingen dan ook naar hun kamer, want de wekker ging al vroeg af voor het vroege ontbijt van half acht op de zondag.
Na het ontbijt op zondag, gingen we vroeg met de metro, bepakt met onze bagage, naar het Sportcentrum CEM om om kwart voor tien tegen Burnley te voetballen. Zoals altijd tegen Engelse teams is het ook met Burnley een wat hardere wedstrijd geworden. Op de voet stappen van Thom, een elleboog in het gezicht van Joey van Leeuwen en een harde duw tegen Marco en nog wat botsingen, deze overtredingen werden jammer genoeg niet door de scheidsrechters bestraft?! Hoe dan ook, de scheidsrechters floten bij deze wedstrijd niet in ons voordeel. Ook Burnley ging er vol in en probeerden waarschijnlijk hun eigen opgelopen tegendoelpunten goed te maken?! Wel scoorden we eindelijk onze eerste goal en later ook nog onze tweede goal tegen Burnley en dat was voor ons een soort bevrijding dat we toch nog konden scoren.
Ook onze laatste wedstrijd tegen Madrid hadden we jammer genoeg niet met winst kunnen afsluiten, maar we begonnen wel gelijk in de eerste minuten van de wedstrijd met een treffer. De tegengoal kwam wel al snel, maar we maakten daarna een tweede goal en hielden het een tijdje vast, we gingen met 2-4 de rust in. Na de rust begonnen de krachten wat af te nemen en de tegengoals kwamen er dan ook . We hebben toch naar ons kunnen gevoetbald en zijn niet met dubbele cijfers door Madrid verslagen, het werd maar 2-8. Ook met team Madrid hadden we een goede band gekregen en namen dan ook hartelijk afscheid van elkaar, niet voordat we gezamenlijk opde foto waren geweest. Alleen team Monaco was wat afstandelijk en met de andere teams hebben we wel een leuke ervaring gehad.
Na onze laatste wedstrijd werd de afsluitingsceremonie gehouden en de bekers werden uitgereikt. Als eerste kreeg Ajax|Only Friends de Fairplay Cup uitgereikt en daarna onze 5e prijs beker. Kampioen is geworden S.O. Monaco, tweede S.O. Catalunya, derde S.O. Madrid en vierde FC Burnley.
Met zijn allen werd gauw een douche gepakt en gingen daarna met de 5 teams in de metro naar het mooie Stadhuis van Barcelona voor het ontvangst door de wethouder van Sportzaken en de presidenten van de Catalaanse Sportfederatie en de Special Olympics Catalunya organisatie. Ze hielden alle drie een korte toespraak en we gingen hierna met zijn allen op de foto. Voordat we naar de levende torens gingen kijken kregen we nog een drankje en wat zoutjes geserveerd. Bij de festiviteiten in Barcelona, hoort ook het bouwen van torens met personen en kinderen en dat is echt spectaculair om te zien, hoe deze kleurrijke groepen om de beurt een levende toren met zijn allen opzetten. We hebben deze spektakel mogen zien vanaf de balkons van het mooie Stadhuis van Barcelona, waar ook de filmploeg van de televisie aan het filmen was en dat is een adembenemend uitzicht op die mensenmassa. Hoe ze de torens opbouwen, ging met heel veel discipline en vergde heel veel kracht van de mensen die de onderste basis vormden, deze hadden dan ook allemaal een doek in hun mond om er op te bijten. Het is echt een spektakel!
Op een gegeven moment moesten we weer verder en gingen ook weer wandelend naar het restaurant waar we met zijn allen gingen lunchen. Al met al hebben we toch best een aardig wandeling door Barcelona gedaan. De lunch was goed, naast pasta,salade en brood kregen we paella, een toetje, koffie en de tijd om even na te kletsen. Tijd om afscheid te nemen van de andere teams en van de dames van de S.O. Catalunya organisatie, Montse en Mireia en hen hartelijk bedanken voor de goede ontvangst, voor het leuke toernooi met de bijbehorende activiteiten en uitstapjes. Daarna bedankten wij Nuria voor haar assistentie en verleende diensten aan het team en overhandigden haar onze Nederlandse presentjes. Ze werd er wat verlegen van, maar vond de presentjes wel leuk.
Laatste deel van het programma was aangebroken en dat was de terugreis. Nuria en een andere begeleidster begeleidden ons van het restaurant naar de plek waar de bus ons zou ophalen voor de transfer naar het vliegveld en samen met FC Burnley stapten wij in de bus en gingen richting vliegveld. In de tussentijd hadden wij al vernomen dat onze terugvlucht weer een vertraging van ca. 50 min. heeft opgelopen. Al met al ging het best wel snel om en om 01:40 kwamen wij weer veilig op Schiphol aan. Nog even met elkaar en de ouders op Schiphol gebabbeld en zijn daarna allemaal gauw naar huis gegaan.
Resumerend:
- Team G2 heeft al met al genoten van dit toernooi en een boel ervaring opgedaan.
- We hebben best aardig wat van Barcelona gezien, o.a. Camp Nou met het museum, het mooie Stadhuis van Barcelona, waarvandaan we ook het spektakel van de levende torens van de mooiste plek hebben mogen beleven, de La Rambla, twee grote winkelstraten met o.a. de Gaudi gebouwen en het Gemeente Sportcentrum CEM van Mundet.
- We hadden wat pech met zowel onze heen als terugreis vanwege de vertragingen.
- Sportief gezien was Team G2 voor dit zaalvoetbaltoernooi onervaren en een maatje te klein.
Only Friends Voetbal zoekt (assistent-) scheidsrechters
1 september 2017Nieuwsbericht,Voorpagina
Voetbal is de oudste en grootste afdeling bij Only Friends. Om alles in goede banen te leiden zijn er dus handjes/vrijwilligers nodig. De afdeling Voetbal is op zoek naar (assistent-) scheidsrechters!
Voetbal is nog steeds de grootste sport in Nederland en niet helemaal toevallig ook bij Only Friends. Om de vele wedstrijden, die onze kinderen en jongeren spelen, doorgang te kunnen laten vinden, zijn we op zoek naar (assistent-) scheidsrechters. Bij Only Friends is dat hartstikke leuk om te doen omdat de vreugde van de kinderen voor veel enthousiasme zorgt bij de scheidsrechters. Als scheidsrechter kom je in een leuk team van vrijwilligers en draag je een steen bij aan het kunnen laten sporten (in dit geval voetbal) van kinderen en jongeren met een beperking.
Voor meer informatie of aanmelding: 06 51 63 88 55 Kees Louwaard (scheidsrechterszaken)
Myron genomineerd; stem op hem!
Toevallig (maar toeval bestaat niet) werd Myron naast zijn selectie voor het paralympisch Nederlands Team ook nog eens genomineerd voor de “Gouden Venus van Milo-prijs”. Een nominatie voor mensen met een beperking die inspiratie zijn en zich inzetten voor anderen in de maatschappij. En dat doet onze Myron. Ga dus naar Gouden Venus van Milo en stem massaal op onze Myron. Een kanjer met zoveel doorzettingsvermogen verdient het om de prijs te winnen!










