FEBO en Only Friends verlengen partnership
FEBO, bekend van de automatieken maar vooral van de overheerlijke kalfsvleeskroketten en grillburgers, heeft het partnership met Only Friends verlengd. Hoe gaaf is dat?
FEBO is zo Amsterdams als de Jordaan, de grachten en de westertoren. Onder de naam Bakkerij FEBO opende de heer Johan de Borst op 11 augustus 1941 een banketbakkerij op een steenworp afstand van het Olympisch Stadion. Aldaar begon hij met het maken van heerlijk kroketten uit zelfgemaakte ragout en zo werd de basis gelegd voor het fantastische familiebedrijf. Inmiddels is de leiding van de FEBO in handen van de 3e generatie, Dennis de Borst, en heeft de FEBO zo'n 70 vestigingen (terwijl we dit schrijven is er wellicht al weer één bijgekomen en heeft FEBO tegenwoordig ook FEBO Drive en bezorgdienst) tot inmiddels ver buiten Amsterdam verdeeld over 37 steden. Dagelijks, in de zeer vroege ochtend, worden alle producten vers gemaakt uit de beste ingrediënten die er maar zijn. Kwaliteit staat zeer hoog in het FEBO-vaandel en het is bewezen dat een broodje FEBO-kroket gezonder is dan het broodje gezond dat overal te koop is.
Vorige week zetten beide Dennissen (de Borst (FEBO) en Gebbink (Only Friends) hun handtekening onder de verlenging van het partnership. Twee mooie Amsterdam-Noord organisaties de elkaar weten te vinden bij het mogelijk maken van sport voor kinderen en jongeren met een beperking.
Wij bedanken FEBO en al haar medewerkers voor hun warme vriendschap! For ever Friends! 
Kerstdiner bij Only Friends met ABN AMRO
Het kerstdiner voor de kinderen van Only Friends is al sinds jaren een mooie traditie.

Only Friends bestaat al weer bijna 18 jaar en kent inmiddels maar liefst 25 sporten. Naast het sporten vindt oprichter Dennis (Gebbink) de sociale kant van de club ook enorm belangrijk en vandaar dat er geregeld feestjes worden georganiseerd voor de kinderen en jongeren. Zo kennen we The Voice of Only Friends, Bingo- en Disco-avonden en natuurlijk Sinterklaas. En…ter afsluiting van het jaar, het mooie kerstdiner!

In eerdere berichten hebben we al eens gezegd dat ABN AMRO een speciale en hechte band heeft met Only Friends. Dat uit zich o.a. in de organisatie en sponsoring van het jaarlijkse kerstdiner. Vrijwilligers van ABN AMRO kwamen afgelopen vrijdag in de middag al binnen, kregen een briefing van super-ABN AMRO-friend Wendy Kattouw en na een indrukwekkende presentatie van Myron (Gebbink), werden ze verdeeld in groepjes. De ene groep ging de keuken in en maakte onder leiding van meesterkok Peter (Bak) een heerlijk drie-gangendiner en een andere groep versierde het clubhuis en de tafels. Ondertussen bouwde de DJ zijn muziek-stand op.
Toen de kinderen dan ook aan het begin van de avond binnen kwamen, zag alles er fantastisch uit. En hoe leuk is dat? Dit jaar waren ook de Older Friends erbij; dus jong en oud vierden het kerstdiner gezamenlijk. Met elkaar werd van een heerlijk kerstdiner genoten onder de muziekgalmen van Jingle Bells. Een mooi moment van de avond is ook het door Dennis voorgelezen kerstverhaal. Iedereen werd er stil van en her en der werd een traantje weg gepinkt.
Langs deze weg willen we alle lieve vrijwilligers van ABN AMRO bedanken voor deze mooie avond maar ook alle andere lieve ABN AMRO-ers die zich dit jaar hebben ingezet voor Only Friends. Jullie zijn geweldig en we wensen jullie en jullie dierbaren hele fijne feestdagen en een in alle opzichten voorspoedig 2018!

