Only Friends Rolstoelbasketbal Landskampioen
Het hoogste rolstoelbasketbal-team van Only Friends speelt in de hoogste klasse, de eredivisie, en doet dat al jaren erg goed. Afgelopen zaterdag stonden wij in de finale voor het landskampioenschap. Wauw!

Sinds al weer een paar jaren heeft Only Friends een eredivisie rolstoelbasketbal-team en doorgaans doen we het goed in de eredivisie. Zo ook dit jaar met als "kers op de taart" de halve en hele finale om het landskampioenschap. Doordat we als eerste waren geëindigd in de reguliere competitie, wat op zich al een groot compliment verdient, had Only Friends het thuisvoordeel en werden de halve- en finale gespeeld op ons eigen mooie Friendship Sports Centre.

Op vrijdag werd de strijd aangegaan met Arrows '81 uit Rotterdam. Het leverde een spetterende wedstrijd op met ook fantastische fotomomenten. Anders dan dat de strijd in de voetbal-eredivisie, Feijenoord heeft nagenoeg het kampioenschap in handen, is beslecht, won Only Friends nu van de Rotterdammers. Dat betekende op tijd naar bed en klaar zijn voor de finale op zaterdag tegen Devedo uit Ermelo. Voor ons ook geen onbekende tegenstander.
In eerste instantie was Devedo het bovenliggende team, zoals dat zo mooi genoemd wordt en kwamen zij terecht met zo'n 7 punten verschil voor halverwege de wedstrijd. Maar...wellicht hadden ze hun krachten verspeeld of...gingen wij beter en geconcentreerder spelen... Het doet er niet toe want uiteindelijk trok Only Friends aan het lange eind en werden we landskampioen. Ja, ja, LANDSKAMPIOEN!
Nadat ons team reeds de nationale beker had gewonnen, is nu het landskampioenschap en daarmee de dubbel ook binnen. Uniek in de historie en wederom een geweldige mijlpaal in het bestaan van Only Friends. Spelers, staf en ...niet te vergeten de trouwe supporters waarvan er 2 live mee leefden vanuit Egypte, van harte met dit geweldige resultaat.

Only Friends meets Only Friends
Sinds september vorig jaar is Only Friends Utrecht van start gegaan. Ook daar gaat het goed en was het weer eens tijd voor een bezoek. Only Friends meets Only Friends.
Vorige week zaterdag pakten we in alle vroegte de auto om vanuit Amsterdam naar Utrecht te gaan om een bezoek te brengen aan onze vrienden van Only Friends Utrecht. Een hartelijk en warm welkom viel ons ten deel en het was geweldig om te zien en te beleven hoe Only Friends Utrecht inmiddels gegroeid is. Ook staat er een goede organisatie. Zowel op de zaterdag als er gesport wordt in de mooie accommodatie van Revalidatiecentrum de Hoogstraat alsook door de weeks met tal van vrijwilligers op het gebied van evenementen, social media, financiën etc.
Een goede basis om verder te groeien en kinderen met een beperking in en rond Utrecht de gelegenheid te geven om te kunnen sporten. Hoe mooi is dat! Deze zaterdag was de sporthal in drie stukken verdeeld en werd er naar hartelust gevoetbald, ge-apenkooid en een estafette loop gehouden. Ook onze Dennis deed volop mee en genoot zichtbaar van wat men in Utrecht voor elkaar aan het boksen is.
Tot slot nodigde Dennis Only Friends Utrecht uit om op woensdag 21 juni in Amsterdam aanwezig te zijn en mee te spelen en sporten op de jaarlijkse Jacques Parsondag. Een groot gejuich ging op en dus ...Only Friends will meet Only Friends again in juni! We kijken er met z'n allen naar uit.


